طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي
طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي

آزار دادن مشتريان سايت هاي فروشگاهي يكي از سريع ترين مسير هاي از دست دادن شهرت برند كسب و كار مي باشد. اگر شما سريعا با اين مشكلات برخورد نكنيد امكان رشد كسب و كار وب سايت شما بسيار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داريم اين مدل مشكلات كه مي توانند سبب نابودي سايت فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين شما شوند را بررسي كنيم.

روش هاي حمل كالا

حمل و نقل كالا 

اغلب مشتريان سايت هاي فروشگاهي هرگز متوجه نمي شوند كه سفارش دادن يك محصولات از كشور ها و مناطق دور دست چقدر پيچيده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندي و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما بايد اطلاعات كاملي از قوانين حمل و نقل محصولات بين المللي داشته باشيد. زيرا هر كشوري قوانين و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزينه هاي ماليات و گمرك از جمله موارد مهمي است كه بايد در نظر گرفته شود.

زمان ديگر عامل با اهميت است. اغلب خريداران كالا هاي اينترنتي توقع اين را ندارند كه محصول خود در عرض مدت زماني كوتاه دريافت نمايند، اما شما بايد يك برنامه زماني مناسب از ارسال و تحويل كالا به آن ها ارائه دهيد. 

مشكلات غير منتظره ديگر عاملي است كه مي تواند به اعتبار سايت فروشگاه اينترنتي شما صدمه وارد كند. هميشه در وب سايت خود درباره اين اتفاقات غير منتظره سلب مسئوليت كنيد و مشتريان را مطلع نماييد. مثلا ممكن است در زمان ارسال كالا كشور شما ارتباطات خود را با كشوري كه محصول براي آن ارسال شده است، قطع نمايد و با ممنوعيت حمل كالا به آن كشور مواجه شويد. سعي كنيد هميشه براي اين مدل مشكلات برنامه ريزي هاي مناسبي را انجام دهيد.

گم شدن كد پيگيري كالا يا كد پيگيري اشتباه

كد هاي پيگيري كالا شايد كوچك به نظر برسند اما براي مشتريان فروشگاه اينترنتي شما يك تفاوت بزرگ محسوب مي شوند. امروزه اغلب خريداران محصولات اينترنتي دوست دارند اعلان هايي را درباره وضعيت حمل كالا و محصول مورد نظرشان دريافت كنند. مردم كد هاي پيگيري را دوست دارند و اين مورد سبب افزايش اعتماد آن ها به سايت فروشگاهي شما مي شود. 

يكي ديگر از مشكلات رايج در كد هاي پيگيري استفاده از كد هاي پيگيري اشتباه مي باشد. اگر كد پيگيري محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتري شما بيشتر از هر زمان ديگري نگران و خشمگين خواهد شد و احتمال زياد آن مشتري را از دست خواهيد داد. به همين جهت از نحوه كار سيستم فروشگاه اطمينان پيدا كنيد و به دقت آن را آناليز نماييد.

صدمه ديدن كالا

صدمه ديدن كالا همان گونه كه در عكس بالا مشاهده مي كنيد مشتري يك محصول را سفارش داده و در اين بين از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما كالا دريافتي آسيب ديده است. مشتري چه كسي را مقصر مي داند؟ شما نمي توانيد به مشتري ثابت كنيد كه كالا سفارش داده شده توسط او در طي مراحل حمل و نقل دچار آسيب شده است. در نتيجه اين مشتري را از دست خواهيد داد مگر اين كه يك كار فوق العاده براي او انجام دهيد.

چگونه در اين شرايط رضايت مشتري را به دست آوريم؟ 

محصول را به سريعا جايگزين كنيد، هزينه هاي حمل آن را متحمل شويد، تخفيفاتي براي سفارش هاي آينده ارائه دهيد و حتي عذر خواهي كنيد. به دست آوردن رضايت مشتري در صورت صدمه ديدن محصول او سخت و پر هزينه خواهد بود. استفاده از بسته بندي مناسب و مستحكم براي كالا ها و همچنين آموزش دادن به كاركنان براي حمل آن ها از جمله مواردي است كه مي تواند درصد آسيب ديدن محصولا فروشگاه اينترنتي شما را كاهش دهد. 

فراموشي سئو و بهينه سازي سايت فروشگاه اينترنتي

سئو 

خريداران و بازديد كنندگان از وب سايت فروشگاهي شما انتظار دارند كه محصولات را به خوبي به آن ها نشان دهد و توضيحات درست و دقيقي از كالا ها ارائه شود. همين توضيحات در موتور هاي جستجو مانند گوگل براي رتبه بندي وب سايت شما مورد استفاده قرار مي گيرند. ايجاد محتواي مناسب به رتبه بندي وب سايت شما در مورتور هاي جستجو كمك خواهد كرد. سئو مي تواند مهم ترين مهره بازاريابي اينترنتي براي محصولات فروشگاه اينترنتي شما باشد پس به همين جهت شما بايد براي سئو و بهينه سازي وب سايت خود در مورتور هاي جستجو از بهترين منابع و ابزار ها استفاده كنيد تا به استراتژي درست دست يابيد.

امتیاز:
بازدید: 1
برچسب:
:
[ 1397/1/24  ] [ ۱۲ ] [ nopardazco ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 28
دیروز : 9
افراد آنلاین : 1
همه : 3670
چت باکس
امکانات وب