طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي
طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي

كسب و كار هاي كوچك و فروشگاه اينترنتي

كسب و كار هاي كوچك بهتر است براي افزايش فروش محصولات خود گزينه هاي تجارت الكترونيك مناسبي انتخاب كنند. يكي از مهم ترين آن ها جذب و حفظ مشتريان فروشگاه است. فروشگاه اينترنتي در واقع فرآيند خريد و فروش محصولات است كه از طريق اينترنت انجام مي پذيرد. امروزه مردم از خريد و فروش آنلاين دليل سرعت بالا و آسان بودن استفاده از آن استقبال خوبي كرده اند. 

استفاده از فروشگاه هاي اينترنتي مي تواند به كسب و كار شما براي رسيدن به بازار هاي جديد كمك كند و افزايش فروش محصولات شما را در پي داشته باشد. اما بسته هاي نرم افزاري فروشگاه هاي اينترنتي گسترده هستند و طيف وسيعي از قيمت ها را در بر ميگيرند. براي اين منظور مطمئن شويد كه درك درستي از نياز هاي كسب و كار خود داريد و ساير فروشگاه هاي اينترنتي را بررسي كنيد.

شايد مهم ترين نكته اي كه بعد از طراحي فروشگاه اينترنتي بايد بررسي نمود، سئو و بهينه سازي فروشگاه اينترنتي است و نياز به تخصص و تجربه كافي در اين زمينه دارد. هر چقدر هم كه وب سايت شما زيبا و كاربرپسند باشد، در صورتي كه بازديد كننده اي نداشته باشيد دچار مشكل خواهيد شد. به همين خاطر استفاده از نيرو هاي متخصص براي بهبود وضعيت سايت فروشگاهي شما از جمله ملزومات مي باشد.

فروشگاه اينترنتي  

برنامه ريزي براي فروشگاه اينترنتي

استفاده از يك فروشگاه اينترنتي حرفه اي گام مناسبي براي رشد كسب و كار شما است اما شما بايد براي كسب موفقيت به تكنولوژي روز دنيا و كسب و كار خودتان توجه داشته باشيد. پرسش هاي زير مي تواند به شما كمك كند:

  • آيا استفاده از يك فروشگاه اينترنتي براي كسب و كار من مناسب است؟ اگر هست، چرا؟
  • رقيبان من چه كساني هستند و آن ها چه زماني شروع به كار كرده اند؟
  • آيا مي توانم اين سيستم كسب و كار آنلاين خود را به صورت اينترنتي هم پردازش كنم؟
  • وب سايت من چه كاري بايد انجام دهد؟ آيا نياز به دسته بندي ها و زير دسته هاي مختلفي دارد؟
  • آيا به سبد خريد نياز دارم؟
  • براي يك فروشگاه آنلاين چه دانش و اطلاعاتي مورد نياز من است؟
  • چگونه ترافيك ورودي به فروشگاه اينترنتي را افزايش دهم؟

كتاب آموزش فروش و طراحي فروشگاه اينترنتي

هر چند بحث طراحي فروشگاه اينترنتي از نظر ساختار برنامه نويسي و پلن هاي مختلف كسب و كار بسيار گسترده است اما در اين قسمت يك كتاب الكترونيكي قرار داده ايم. اين كتاب به شما در طراحي فروشگاه اينترنتي و روش هاي فروش محصولات كمك مي كند. با مطالعه اين كتاب ديد بهتري نسبت به فروشگاه هاي اينترنتي و روش هاي مختلف فروش به دست مي آوريد.

دانلود كتاب: medi_booklet_e-commerce_accessible_e_final.pdf [395.17 KB] 

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1397/2/5  ] [ ۱۴ ] [ nopardazco ] [ ]

كسب و كار هاي كوچك و فروشگاه اينترنتي

كسب و كار هاي كوچك بهتر است براي افزايش فروش محصولات خود گزينه هاي تجارت الكترونيك مناسبي انتخاب كنند. يكي از مهم ترين آن ها جذب و حفظ مشتريان فروشگاه است. فروشگاه اينترنتي در واقع فرآيند خريد و فروش محصولات است كه از طريق اينترنت انجام مي پذيرد. امروزه مردم از خريد و فروش آنلاين دليل سرعت بالا و آسان بودن استفاده از آن استقبال خوبي كرده اند. 

استفاده از فروشگاه هاي اينترنتي مي تواند به كسب و كار شما براي رسيدن به بازار هاي جديد كمك كند و افزايش فروش محصولات شما را در پي داشته باشد. اما بسته هاي نرم افزاري فروشگاه هاي اينترنتي گسترده هستند و طيف وسيعي از قيمت ها را در بر ميگيرند. براي اين منظور مطمئن شويد كه درك درستي از نياز هاي كسب و كار خود داريد و ساير فروشگاه هاي اينترنتي را بررسي كنيد.

شايد مهم ترين نكته اي كه بعد از طراحي فروشگاه اينترنتي بايد بررسي نمود، سئو و بهينه سازي فروشگاه اينترنتي است و نياز به تخصص و تجربه كافي در اين زمينه دارد. هر چقدر هم كه وب سايت شما زيبا و كاربرپسند باشد، در صورتي كه بازديد كننده اي نداشته باشيد دچار مشكل خواهيد شد. به همين خاطر استفاده از نيرو هاي متخصص براي بهبود وضعيت سايت فروشگاهي شما از جمله ملزومات مي باشد.

فروشگاه اينترنتي  

برنامه ريزي براي فروشگاه اينترنتي

استفاده از يك فروشگاه اينترنتي حرفه اي گام مناسبي براي رشد كسب و كار شما است اما شما بايد براي كسب موفقيت به تكنولوژي روز دنيا و كسب و كار خودتان توجه داشته باشيد. پرسش هاي زير مي تواند به شما كمك كند:

  • آيا استفاده از يك فروشگاه اينترنتي براي كسب و كار من مناسب است؟ اگر هست، چرا؟
  • رقيبان من چه كساني هستند و آن ها چه زماني شروع به كار كرده اند؟
  • آيا مي توانم اين سيستم كسب و كار آنلاين خود را به صورت اينترنتي هم پردازش كنم؟
  • وب سايت من چه كاري بايد انجام دهد؟ آيا نياز به دسته بندي ها و زير دسته هاي مختلفي دارد؟
  • آيا به سبد خريد نياز دارم؟
  • براي يك فروشگاه آنلاين چه دانش و اطلاعاتي مورد نياز من است؟
  • چگونه ترافيك ورودي به فروشگاه اينترنتي را افزايش دهم؟

كتاب آموزش فروش و طراحي فروشگاه اينترنتي

هر چند بحث طراحي فروشگاه اينترنتي از نظر ساختار برنامه نويسي و پلن هاي مختلف كسب و كار بسيار گسترده است اما در اين قسمت يك كتاب الكترونيكي قرار داده ايم. اين كتاب به شما در طراحي فروشگاه اينترنتي و روش هاي فروش محصولات كمك مي كند. با مطالعه اين كتاب ديد بهتري نسبت به فروشگاه هاي اينترنتي و روش هاي مختلف فروش به دست مي آوريد.

دانلود كتاب: medi_booklet_e-commerce_accessible_e_final.pdf [395.17 KB] 

امتیاز:
بازدید: 3
برچسب:
:
[ 1397/1/21  ] [ ۰۸ ] [ nopardazco ] [ ]

طراحي و مديريت فروشگاه هاي اينترنتي مي تواند بسيار آسان تر و ارزان تر باشد اما چگونه مي توانيم مطمئن شويم نتيجه آن يك موفقيت بزرگ خواهد بود؟ در اين مقاله توصيه هايي براي كارآفرينان دنياي اينترنت ذكر شده است:

امروزه دستگاه هاي موبايل و تبلت ها فرآيند خريد محصولات را دستخوش تغييراتي كرده اند. شما مي توانيد هر چيزي را كه مد نظرتان هست، از يك پيتزا گرفته تا يك صندلي چرخ دار را از طريق فروشگاه هاي اينترنتي به راحتي خريداري نماييد. به خاطر همين سادگي ها، فروشگاه هاي اينترنتي آنلاين به سرعت در حال گسترش و ظهور هستند. 

خيلي از افراد اعتقاد دارند كه طراحي فروشگاه اينترنتي آنلاين كار آساني است. كافي است شما يك دامنه و فضاي ميزباني تهيه كنيد، با استفاده از يك سيستم مديريت محتوا مناسب و تركيب تم ها به خواسته خود دست يابيد. اما حقيقت امر اين طور نيست. طراحي يك فروشگاه اينترنتي خوب كار بسيار سختي است و دست يابي به موفقيت و كاربر پسند نمودن آن حتي كار را سخت تر هم خواهد كرد. در زير به بررسي نكاتي مي پردازيم كه شما با استفاده از آن ها مي توانيد صاحب يك فروشگاه آنلاين موفق شويد. 

صفحه اصلي

صفحه اصلي چهره شركت شما است، پس بايد خوانايي بالايي داشته باشد و به وضوح قابل درك باشد. مشتريان شما به زمان خود اهميت بسيار زيادي مي دهند، پس سعي نكنيد كه براي معرفي محصولات و خدمات فروشگاه خود آن ها را معطل كنيد. تلاش كنيد در كوتاه ترين زمان ممكن مهم ترين اطلاعات را به مشتريان خود انتقال دهيد. در صفحه اصلي درباره چگونگي پيدايش فروشگاه اينترنتي خود يا تعداد مديران فروش فعال در فروشگاه اينترنتي صحبتي نكنيد و اين مطالب را به قسمت درباره ما انتقال دهيد. البته اين در شرايط عمومي است، هر چند ممكن است استثنائاتي نيز وجود داشته باشند.

صفحه اصلي 

در اينجا تصويري از يك فروشگاه اينترنتي را مشاهده مي كنيد. همانطور كه مي بينيد، اطلاعات بي اهميتي وجود ندارد و شما مي توانيد آن چه را كه فروشگاه ارائه مي دهد در چند ثانيه درك كنيد. 

يك صفحه اصلي خوب به صفحات موجود در دسته بندي ها لينك مي دهد تا ناوبري سايت آسان تر شود و از نظر تجربه كاربري نيز مناسب خواهد بود. گاهي اوقات ممكن است شما قصد قرار دادن بنر هاي تبليغاتي يا پيشنهادات ويژه را داشته باشيد كه مي توانيد آن ها را در صفحه اصلي قرار دهيد. استفاده از چت آنلاين براي پاسخ گويي سريع به سوالات مشتريان نيز يكي از روش هاي افزايش رضايت كاربران شما خواهد بود.

دسته بندي صفحات

براي يك لحظه فروشگاه اينترنتي آنلاين خود را به عنوان فروشگاه آفلاين در نظر بگيريد؛ صفحات قسمت دسته بندي شما مانند بخش هاي كوچكتر در آن هستند و به مشتريان شما نشان مي دهند كه چه چيزي در قفسه هاي فروشگاه شما وجود دارد: محل عكس ها، گزينه افزودن به سبد خريد و برخي اطلاعات مفيد  (توضيحات كوتاه، امتياز، و غيره). شما همچنين مي توانيد گزينه هاي مرتب سازي (پرفروش ترين محصولات، بررسي تعداد، قيمت، جديدترين، و غيره) را هم در دسته بندي هاي خود لحاظ كنيد.

به عنوان مثال در فروشگاه اينترنتي زير آپشن هاي زيادي در اختيار مشتريان قرار داده شما تا آن ها بتوانند به سرعت محصول مورد نظر خود را پيدا كنند.

دسته بندي سعي كنيد بسته به محدوده محصول شما و مشتريان خود از بهترين رويكرد براي عرضه محصولات خود به مشتريان استفاده كنيد. 

صفحه محصول

يك مشتري صفحات وب سايت شما را پيمايش مي نمايد تا به يك صفحه محصول برسد. قصد او اين است كه محصول مورد علاقه خود را پيدا كند كه احتمالا قصد خريد آن را خواهد داشت. تصميم نهايي او به شدت به كيفيت و كميت اطلاعاتي كه شما ارائه مي دهيد بستگي دارد. اما به اين معنا نيست كه شما توصيف 1000 كلمه اي براي محصولات خود بنويسيد. شما بايد اطلاعات مربوط به محصول را به طوري سازگار و سازمان دهي شده به مشتري نشان دهيد.

محصولات فروشگاه اينترنتي

 در زير اجزاي اصلي صفحه محصول را بررسي مي كنيم:

تصاوير: مردم هنگام خريد از سوپر ماركت ها به دقت محصول، رنگ، شكل و بسته بندي آن را بررسي مي كنند، اما آن ها نمي توانند اين كار ها را در فروشگاه هاي اينترنتي انجام دهند. شما بايد اين شكاف را از بين ببريد. به همين جهت سعي كنيد از تصاوير با كيفيت استفاده كنيد و قابليت هايي مانند انتخاب رنگ محصول و زوم كردن را نيز براي آن قرار دهيد.

توضيحات: شما مي توانيد يك توضيح كوتاه براي بررسي كلي محصول و يك توضيح بلند شامل اطلاعات فني محصول را ارائه دهيد. 

قيمت: اغلب فروشگاه هاي اينترنتي آنلاين قيمت محصولات را نشان مي دهند و جاي تعجب هم ندارد. هيچ كسي براي خريد محصولي كه قيمت آن را نمي داند ريسك نخواهد كرد. اگر محصولي شامل تخفيف مي شود، بهتر است اطلاعات آن را با مقايسه قيمت فروش آن با قيمت كنوني ارتقاء دهيد.

افزودن به سبد خريد: بياييد صادق باشيم، هدف اصلي شما اين نيست كه طرح، عكس يا هر چيز ديگري را نشان ندهيد. هدف اصلي شما فروش است. بنابراين يك گزينه خريد به صورت برجسته در سايت خود قرار دهيد. علاوه بر اين، شما مي توانيد گزينه هاي "افزودن به ليست مقايسه" و "افزودن به ليست علاقه مندي ها" را هم نمايش دهيد.

وقتي يك مشتري يك محصول را خريداري كرد، اين بسيار عالي است كه محصولات بيشتري را براي خريد به او پيشنهاد دهيد. بنابراين هدف شما در اينجا اين است كه محصولات بيشتري را ارائه دهيد كه با سليقه مشتري شما منطبق باشد. شما مي توانيد محصولات مرتبط را براي خريد به او پيشنهاد دهيد. اين تكنيك مي تواند مقداري سفارش در فروشگاه شما را افزايش دهد.

پيشنهادات ويژه و تبليغاتي

خوب، بياييد تصور كنيم كه شما در حال حاضر يك سايت با صفحات معتبر، دسته ها و محصولات داريد. حالا شما نياز به جذب مشتري داريد و بايد طرح بازاريابي و تبليغات خود را شروع كنيد. استفاده از صفحات فرود، كد هاي كپن و حتي بازي ها مي تواند در اين زمينه كمك زيادي به شما كند.

فروشگاه اينترنتي 

براي مثال، در اينجا تصويري از يك صفحه با شمارش معكوس مشاهده مي نماييد. اين يك راه حل بسيار خوب براي فروش محصولات از طريق ايجاد حس اضطرار در مشتريان خواهد بود. 

پيگيري و تجزيه و تحليل

وقتي شما زمان و هزينه زيادي را صرف فروشگاه اينترنتي خود كرده ايد، قطعا مي خواهيد بفهميد كه تاثير آن روي كاربران شما به چه صورتي بوده است. ساده ترين راه براي دريافت اين اطلاعات، استفاده از Google Analytics مي باشد. امروزه ابزار هاي حرفه اي زيادي براي تجزيه و تحليل وبسايت شما وجود دارند (مانند سايت ahrefs.com و سايت semrush.com) كه استفاده از آن مي تواند كمك زيادي به بهبود وضعيت وب سايت شما نمايد.

آيا اين همه تلاش ارزشش را دارد؟

يك پاسخ ساده وجود دارد: بله فروشگاه شما مانند يك جوانه است؛ شما بايد از آن مراقبت كنيد، آن را آب بدهيد و آن را تغذيه كنيد. يك روزي كار سخت شما به درخت شكوفايي مي انجامد كه ميوه ها را به طور منظم تحويل مي دهد!

امتیاز:
بازدید: 39
برچسب:
:
[ 1396/12/1  ] [ ۱۳ ] [ nopardazco ] [ ]

طبق تحقيقاتي كه كارشناسان انجام داده اند، پيش بيني مي شود تا سال 2021، فروش جهاني فروشگاه هاي اينترنتي به بيش از 4.48 تريليون دلار افزايش يابد كه بيشتر از دو برابر ميزان سال 2017 مي باشد. هنگام طراحي فروشگاه اينترنتي اگر به يك سري قوانين و استراتژي هاي UX و UI توجه داشته باشيد، اين امر مي تواند فروش بيشتر محصولات شما را در پي داشته باشد. روند خريد كاربر از فروشگاه اينترنتي شما اگر به درستي اجرا گردد، سبب خريد بيشتر از فروشگاه خواهد شد. روند كلي كشف و خريد كالا از وب سايت شما شامل مراحل زير است: 

  • كشف وب سايت
  • جستجوي محصولات
  • صفحه محصول
  • سبد خريد
  • وارسي محصولات
  • تاييد سفارش

در اين مقاله به اين نكات مهم مي پردازيم و به نحوه طراحي يك فروشگاه اينترنتي ساده، لذت بخش و بي درد سر خواهيم پرداخت.

كشف وب سايت 

برند بايد به وضوح قابل مشاهده باشد

جالب است بدانيد كه اولين تصورات از وب سايت شما در ذهن بازديد كنندگان تنها در طي 50 ميلي ثانيه ايجاد مي شود. يك فروشگاه اينترنتي نياز به جلب توجه كاربران زيادي دارد و نمايش و دسترسي سريع محصولات از مهم ترين عوامل رشد آن ها در اين زمينه خواهد بود.

برند فروشگاه اينترنتي 

اطلاعات CTA

CTA مخفف عبارت Call To Action مي باشد كه براي تشويق و جذب كاربران براي انجام عمل خاصي است. هنگامي كه بازديد كنندگان به صفحه اصلي وب سايت شما وارد مي شوند، با استفاده از محتوايي به موقع به آن ها احترام بگذاريد و از اطلاعات CTA جاي درست استفاده كنيد. بعنوان مثال با استفاده از بنر هاي بزرگ براي يك رويداد خاص همراه با يك CTA مناسب مي توانيد كاربران را به مرحله بعدي در فرآيند خريد منتقل نماييد. هنگام ايجاد CTA ها، عبارات عمومي مانند «شروع كنيد» كه به آن ها اطلاعاتي درباره مرحله بعد نمي دهد را حذف كنيد.

به عنوان مثال وب سايت زير از يك CTA شامل عبارت «هداياي فروشگاه» استفاده كرد كه به كاربران پيشنهاداتي براي خريد هدايا مي دهد.

CTA در طراحي فروشگاه اينترنتي 

استفاده از صفحات فرود براي سئو

با پيوند دادن عبارات مورد جستجو كاربران در جستجوگر گوگل به صفحات فرود وب سايت فروشگاه اينترنتي، شما مي توانيد كاربران را به سمت يك محصول ويژه جذب نماييد. وقتي كاربري در حال جستجو يك محصول است به احتمال زياد قصد خريد آن را دارد و ايجاد يك صفحه سفارشي براي خريد محصول مورد نظر كاربر مي تواند شانس شما را براي فروش محصول و افزايش مشتري بيشتر كند. 

سئو فروشگاه اينترنتي 

جستجوي محصولات

جستجوعمومي در صفحات سايت

در حالي كه استفاده از جستجو هاي عمومي در وب سايت هاي فروشگاهي بسيار ضروري است اما هنوز هم سايت هايي را مشاهده مي كنيم كه از اين ابزار استفاده نمي كنند و يا اگر هم استفاده مي كنند ابزار جستجو آن ها به درستي بهينه سازي نشده است. اكثر مردم مي دانند به دنبال چه محصولي هستند و با وارد كردن اطلاعاتي مانند نام، شماره مدل و... در قسمت جستجو سايت آن را با سرعت بيشتري پيدا مي كنند.

جستجو محصول 

افزايش تمايل به خريد در بازديد كنندگان

بسياري از فروشندگان يك محصول خاصي را براي پيشنهاد دادن به كاربران در ذهن دارند. بسيار از افراد هستند كه در وب سايت شما جستجو مي كنند. اين افراد اغلب به دنبال چيز خاصي نيستند ولي به آرامي وب سايت شما را بررسي مي كنند تا ببيند چيز جالبي در آن وجود دارد يا خير!

فروشگاه هاي اينترنتي مي توانند با نشان دادن جديد ترين و بهترين محصولات خود به آن ها اجازه دهند تا به راحتي و به سرعت آن دسته از محصولات را مشاهده نمايند.

خريد از فروشگاه اينترنتي 

استفاده از فيلتر ها

هنگام ايجاد فيلتر، به جاي محدود كردن گزينه ها به معيارهاي عمومي مانند اندازه، رنگ يا قيمت، فيلتر هاي مناسبي را براي دسته هاي خاصي كه براي محصولات فروخته شده وجود دارند، اضافه كنيد. هنگامي كه كاربر فيلتري را اعمال مي كند بلافاصله بايد شاهد تغييرات آن در UI و ظاهر سايت باشد. همچنين كاربر بايد بتواند برخي فيلتر ها را به راحتي حذف نمايد. 

در تصوير زير مشاهده مي كنيد كه سايت Asos طيف دقيقي از فيلترها را براي هر دسته نشان مي دهد و به وضوح نشان مي دهد كه كدام فيلترها استفاده شده است.

فيلتر هاي فروشگاه اينترنتي 

صفحه محصول

اقدامات مهم را واضح نمايش دهيد

كاربر نبايد هنگام انجام يك كار مهم مانند افزودن يك محصول به سبد خريد، تعجب كند. نمايش اقداماتي مهم مانند «افزودن به سبد خريد» به عنوان دكمه و قرار دادن آن ها در مكان برجسته روي صفحه از جمله مهم ترين اين عوامل است. 

نمايش واضح اقدامات مهم 

ارائه اطلاعات دقيق محصول

از عكس هاي با كيفيت بالا و حرفه اي براي نمايش محصولات استفاده كنيد و شرحي مفصل از محصول را براي كاربران ارائه دهيد. ابتدا مهم ترين اطلاعات را به آن ها ارائه دهيد و سپس در پايين صفحه اطلاعات ديگر را اضافه كنيد.

اطلاعات محصول 

كسب اعتماد مشتريان

در مورد گزينه هاي حمل و نقل، در دسترس بودن محصول و سياست هاي بازگشت پول مشتريان از ايجاد حدس منفي در مشتريان جلوگيري كنيد. به آن ها اطمينان بدهيد كه تمام اين اطلاعات به راحتي در دسترس است و چگونه مي توانند پول خود را پس بگيرند. 

كسب اعتماد مشتري 

ايجاد اثبات اجتماعي

تحقيقات دانشمندان نشان داده است كه با استفاده از اثبات اجتماعي افراد تحت تاثير رفتار ديگران قرار مي گيرند. صاحبان فروشگاه هاي اينترنتي مي توانند با اضافه كردن رتبه بندي هاي مشتريان، بررسي ها و نظرات آن ها خود را به بازديد كنندگان اثبات كنند.

اثبات اجتماعي 

سبد خريد

نمايش خلاصه سفارش

قبل از آن كه مشتري خريد خود را به پايان برساند يك خلاصه از دستورالعمل هاي تعيين شده كه شامل اقلام خريداري شده، مقدار و قيمت هر يك از اقلام و كل سفارش است، به آنها نشان دهيد. همچنين به كاربران اجازه دهيد براي ويرايش يا حذف موارد دلخواه خود از اين قسمت استفاده كنند.

نمايش فروشگاه اينترنتي 

وارسي محصول

دسترسي دادن به كاربران مهمان 

اجازه دهيد كاربران به عنوان مهمان وارسي محصول مورد نظر خود را انجام دهند. موانع اضافي مانند ايجاد يك حساب كاربري يا گزينه ورود را حذف كنيد. 

دسترسي كاربران 

بازخورد در طول فرايند پرداخت

استفاده از يك نوار پيشرفت به مشتريان كمك خواهد كرد تا بدانند چقدر از فرآيند خريد آن ها تكميل شده است. مثلا وب سايت اپل از يك پروگرس بار براي نشان دادن مقدار پيشرفت فرآيند خريد مشتريان استفاده مي كند.

نمايش پيشرفت مراحل سفارش 

استفاده از روش هاي پرداخت متداول

سعي كنيد از روش هاي پرداخت متداولي كه براي كاربران محبوب تر و قابل اعتماد تر است استفاده كنيد. به عنوان مثال PayPal براي كاربراني كه نمي خواهند اطلاعات كارت اعتباري خود را تحويل شما دهند مناسب است.

خريد از فروشگاه اينترنتي 

تاييد سفارش

نمايش تأييد سفارش دقيق پس از خريد

هنگامي كه مشتري خريد را تكميل مي كند، تأييديه اي را كه شامل پردازش پرداخت هاي موفق و جزئيات تحويل مانند آدرس، روش تحويل و تاريخ تحويل است، به آنها ارائه دهيد.

تاييد سفارش محصول 

ارسال سفارش و به روز رساني مراحل از طريق ايميل

علاوه بر صفحه تاييد سفارش، ارسال ايميل به كاربر به اطلاع يافتن وي از وضعيت خريد محصول كمك مي كند. تمام مشتريان بايد ايميل تأييد را دريافت كنند، اين به ويژه در مواردي است كه كاربران به عنوان مهمانان سفارش خود را ثبت كرده اند و در وب سايت فروشگاه حساب ندارند تا سفارشات گذشته خود را بررسي كنند.

فروشگاه هاي اينترنتي روز به روز در حال رشد هستند و كساني كه اهميت UX را تشخيص مي دهند، بهترين روش ها را دنبال خواهند نمود و مي توانند در رقابت باقي بمانند.

امتیاز:
بازدید: 26
برچسب:
:
[ 1396/11/23  ] [ ۱۷ ] [ nopardazco ] [ ]

در اين بخش از مقالات شركت طراحي سايت قصد داريم به بيان اصول و قواعد طراحي فروشگاه اينترنتي و به طور كلي طراحي سايت بپردازيم. ارگ قصد طراحي سايت فروشگاهي را داريد توصيه مي كنيم در اين بخش با ما همراه باشيد.

1- براي داشتن سايتي موفق بهتر است به فكر كاربران خود باشيد و از تصاويري با حجم 10-12 كيلو بايت استفاده نماييد. اين كار با كاهش سرعت لود سايت شما باعث خوشنودي كاربران از لود سريع تصاوير در سايت شما ميشود. چانچه فروشگاه اينترنتي شما در كمترين زمان ممكن براي بازديد كننده لود نشود نتيجه آن ترك سايت مي باشد.

2- طراحي فروشگاه اينترنتي بايد به گونه اي باشد كه كاربران با كمترين سرعت اينترنت نيز به آن دسترسي داشته باشند. 

3-هميشه از مناسب ترين تصاوير براي سايت خود استفاده نماييد. استفاده از تصاويري كه بيشترين تطابق را با محتواي سايت و يا زمينه فعاليت آن دارند باعث راحتي كاربر و ارزشمند تر شدن سايت نزد موتور هاي جست و جو ميشود.

4- اگر به فكر راحتي و رضايت بازديد كننده خود هستيد بهتر است كه از تصاوير كوچك و چشمك زن استفاده ننماييد زيرا اينگونه تصاوير بر روي مخاطب تاثير منفي داشته و حتي منجبر به ترك سايت توسط آنها ميشود.

5- در طراحي فروشگاه اينترنتي خود سعي كنيد همواره از رنگ هايي  با طبع گرم كه حس اعتماد را به كاربر القا كند استفاده كنيد، استفاده از رنگ هاي تند و زننده مي تواند باعث از دست دادن كاربرانتان شود.

6- بهتر است در طراحي سايت خود براي قسمت هدينگ سايت از فونت serif و براي متن هاي صفحات داخلي سايت از فونت sans-serif استفاده شود زيرا اينگونه فونت ها مطالعه صفحات وب را آسانتر مي نمايد.

اصول و قواعد طراحي فروشگاه اينترنتي

7- براي داشتن يك فروشگاه اينترنتي حرفه اي بهتر است نهايتا زا 2 الي 3 فونت براي نوشتم محتواي سايت خود استفاده نماييد زيرا علاوه بر چشم نواز بودن، كاربران نيز در استفاده از سايت شما احساس راحتي بيشتر مي كنند.

8- براي درج تبليغات در سايت خود هوشيار باشيد كه در قرار دادن آنها در سايت خود زياده روي نكنيد. توجه داشته باشيد كه بازديدكنندگان سايت براي ديدن تبليغات به سايت شما نيامده اند و هدف آنها كسب اطلاعات مفيد از محتواي درج شده در سايت شما بوده است پس چنانچه تبليغات شما آنها را آزار دهد بايد انتظار ترك سايت را از آنها داشته باشيد و شما با اين كار عملا شانس خود را هم براي كسب بازديد كننده و هم براي كسب درامد از دست خواهيد داد.

9- هرگز از تبليغات صفحات بازشونده (پاپ آپ) استفاده نكنيد زيرا اينگونه تبليغات بيشترين ضرر را به سايت شما ميزنند و مبلغي كه بابت قرار دادن آنها در سايت خود دريافت نموده ايد در مقابل ضرري كه از بابت از دست دادن كاربرانتان متحمل آن شده ايد ارزشي ندارد. بزرگان دنياي وب توصيه ميكنند كه حتي از يك صفحه باز شونده ام براي تبليغات استفاده نكنيد، حال شما فرض كنيد كه بازديدكننده اي به اشتباه بر روي قسمتي از صفحه ي يك وب سايت كليك نموده و بيش از 3 صفحه پاپ آپ براي او نمايش داده ميشود، اگر شما به جاي اين بازديدكننده بويد چه كار ميكرديد؟

10- بهتر است براي تبليغات سايت خود از بنر هاي ساده، بدن چشمك ، با انداه هاي كوچك و با بيشترين ارتباط با موضوع فعاليت سايت خود استفاده نماييد زيرا تنها تبليغاتي مفيد هستند كه به هدف بازديد كننده بيشترين نزديكي را داشته باشند.

11- سايت خود را مخصوص تمامي مرورگر ها طراحي نماييد اينكه سايت شما تنها بر روي يك و يا دو مدل از مرورگر هاي به روز قابل دسترس باشد براي بازديدكنندگان آزار دهنده خواهد بود و همين امر به شذت ميزا بازدي سايت شما را پايين مي كشد.

12- صفحات طراحي فروشگاه اينترنتي خود را طوري طراحي كنيد كه خود را با صفحه ي وسيله اي كه كاربر از آن استفاده ميكند تطبيق دهد. به اين كار در برنامه نويسي وب سايت رسپانسيو ميگويند. شما با اعمال رسپانسيو در طراحي سايت و به ويژه طراحي فروشگاه اينترنتي خود ميتوانيد حتي كاربراني كه براي وبگردي از تلفن هاي همراه و يا تبلت ها استفاده ميكنند نيز جذب كنيد. گوگل در آخرين اطلاعيه خود اعلام كرد كه بيش از 51 درصد از كساني كه به طور روزانه از اينترنت استفاده ميكنند به وسيله تلفن همراه و تبلت ها به اينترنت متصل شده اند و اين اولين باري است كه كاربران موبايل از كاربران كامپيوتر هاي شخصي و لپتاب ها در اين امر پيشي ميگيرند و اين خود عامل محركي است كه به شما براي رسپانسيو كردن سايتتان انگيزه كافي را منتقل نمايد.

13- محتواي سايت شما بايد داراي مخاطب هدف باشد يعني اينكه مطلبي در سايت خود قرار دهيد كه براي قشر خاصي از بازديد كنندگان مفيد و قابل بهره برداري باشد. اگر سايت را تنها براي خودتان ايجاد نموده ايد پس چرا آنرا در اينترنت منتشر نموده ايد؟

با رعايت نكاتي كه در بالا گفته شد شما مي توانيد يكي از موفق ترين وب سايت ها را در دنياي اينترنت راه اندازي و مديريت نماييد.

منبع: سايت طرح و پردازش مبنا

امتیاز:
بازدید: 38
برچسب:
:
[ 1396/11/12  ] [ ۱۵ ] [ nopardazco ] [ ]

اهميت طراحي فروشگاه هاي اينترنتي از آن جا نشات مي گيرد كه مي تواند كسب و كار شما را در مقابل رقبايتان متمايز كرده و گستره فعاليت و فروش محصولات شما را به فضايي نامحدود برساند. شما مي توانيد با استفاده از يك فروشگاه اينترنتي آنلاين بسياري از محصولات و خدمات شركت و كمپاني خود را به صورت آنلاين در اختيار مشتريان خود قرار دهيد. استفاده از درگاه هاي پرداخت امن در اين مدل فروشگاه ها بسيار حائز اهميت مي باشد و مي تواند تاثير زيادي در جلب اعتماد مشتريان و بازديد كنندگان به وب سايت فروشگاهي شما داشته باشد. امروزه فروشگاه هاي اينترنتي زيادي در سراسر كشور مشغول فعاليت مي باشند كه از معروف ترين آن ها مي توان به ديجي كالا و باميلو اشاره كرد، البته شما براي شروع حتما نبايد يك فروشگاه اينترنتي بزرگ راه اندازي كنيد و ايجاد يك فروشگاه متوسط با امكاناتي خوب مي تواند گامي موثر در موفقيت شغلي شما محسوب گردد. فروشگاه هاي اينترنتي آمازون، علي بابا، ebay ،asos و walmart از جمله معروف ترين فروشگاه هاي اينترنتي دنيا مي باشند كه هر يك داراي مشخصات منحصر به فردي مي باشند. براي طراحي فروشگاه هاي اينترنتي بايد به يك سري قوانين و اصول توجه داشت كه در ادامه اين مطلب ذكر شده اند.

طراحي فروشگاه اينترنتي مناسب و كاربر پسند در كنار رعايت اصول سئو و موتورهاي جستجو و همچنين طراحي قالب رسپانسيو يا واكنش گرا و استفاده از تكنولوژي هاي جديد از جمله html5 - php - angular - ajax و عدم وابستگي به سيستم هاي آماده با امنيت بالا و دريافت گزارش از تمام حملات از طرف ربات ها و هكر ها با حجم بسيار كم كد نويسي را در نرم افزار فروشگاه اينترنتي شركت نوپرداز تجربه نماييد. مبحث ريسپانسيو بودن صفحات سايت شما از اين جهت كه وب سايت شما در تمامي دستگاه هاي تلفن همراه به صورتي مناسب به نمايش در آيد، از اهميت بالايي برخوردار خواهد بود. استفاده از به روز ترين تكنولوژي روز جهان و استفاده از طرح گرافيكي و رابط هاي كاربري مناسب از جمله خدمات شركت طراحي وب سايت و فروشگاه اينترنتي نوپرداز مي باشد. توجه داشته باشيد كه توجه به ظاهر و ديزاين فروشگاه اينترنتي شما عامل مهمي است كه مي تواند بسياري از بازديد كنندگان را به كاربران فروشگاه اينترنتي شما تبديل نمايد يا برعكس بسياري از كاربران را نيز از وب سايت شما گريزان نمايد. دريافت مشاوره از شركت هاي متخصص در زمينه طراحي فروشگاه هاي اينترنتي از جمله مهم ترين عواملي است كه شما بايستي به آن ها توجه ويژه اي داشته باشيد.

مزيت هاي طراحي فروشگاه اينترنتي

  • توسعه كسب و كار شما به فضاي نامحدود اينترنت
  • دسترسي 24 ساعته مشتريان به محصولات فروشگاه اينترنتي
  • كاهش چشم گير هزينه هاي مربوط به تبليغات و بازاريابي
  • دسترسي به بازار جهاني از طريق دنياي اينترنت
  • ارتباط مستقيم و آنلاين با مشتريان
  • افزايش اعتبار كسب و كار اينترنتي شما 
  • افزايش بازديد كنندگان از محصولات موجود در فروشگاه
  • سبقت گرفتن از رقباي خورده فروش و برنديگ فروشگاه اينترنتي خودتان
  • افزايش قدرت خريد مشتريان و امكان مشاهده و مقايسه محصولات فروشگاه با يكديگر

ويژگي برنامه فروشگاه اينترنتي

  • برقراري ارتباط تجاري با مشتريان و افزايش فروش و جلب رضايت آنان
  • ارائه اطلاعات دقيق از وضعيت فروش محصولات و ميزان سودآوري
  • متناسب سازي فروش و اعطاي تخفيف براي مشتريان
  • استفاده از بهترين روش هاي ارسال كالا
  • انبار داري و مديريت انبارها، محاسبه هزينه ها و موجودي كالا
  • پشتيباني شبانه روزي شركت نوپرداز به صاحبان فروشگاه اينترنتي
  • آگاه نمودن مشتريان از كالا و خدمات تازه فروشگاه
  • طراحي قسمت نظرات و پيشنهادات مشتريان
  • ايجاد امكانات تخصصي سئو و بهينه سازي فروشگاه هاي اينترنتي 
  • دسته بندي محصولات و ايجاد منو ناوبري مناسب 
  • طراحي سبد خريد با امكانات كامل
  • رعايت مهم ترين و پيشرفته ترين اصول سئو و بهينه سازي فروشگاه هاي اينترنتي
  • طراحي قالب ويژه براي كسب و كار ها مختلف

سئو وب سايت هاي فروشگاه اينترنتي 

تا به امروز بسياري از صاحبان كسب و كار ها فكر مي كردند به دليل اين كه بسياري از صفحات وب سايت هاي فروشگاه هاي اينترنتي داراي محتواي ثابتي بوده و نمي توان در زمينه سئو آن ها فعاليتي داشت، اين گونه وب سايت ها در زمينه سئو نمي توانند پيشرفتي داشته باشند اما حقيقت چيز ديگري را ثابت كرده است. فروشگاه هاي اينترنتي نياز به يك استراتژي خاص در زمينه سئو هستند، زيرا سئو اين گونه وب سايت ها به مراتب مي تواند سخت تر باشد. استفاده از متخصصين سئو يكي از رمز هاي موفقيت در اين زمينه هست. آن ها مي توانند با خلاقيت و تجربه خود فروشگاه شما در بين ساير رقباي اينترنتي شما در جايگاه بالاتري قرار دهند. آپديت كردن توضيحات و مشخصات محصولات، ايجاد وبلاگ و همچنين طراحي صفحه پيشنهادات و پرسش و پاسخ هاي مشتريان از جمله راه كار هاي مهم سئو در فروشگاه هاي اينترنتي مي باشد. در نتيجه با استفاده از سئو و بهينه سازي فروشگاه اينترنتي خود مي توانيد بهترين راه تبليغات محصولات خود را ايجاد نماييد.

قالب فروشگاه هاي اينترنتي

يكي مهم ترين قسمت هاي طراحي فروشگاه هاي اينترنتي، طراحي قالب آن مي باشد. توجه كردن به مباحث رابط كاربري و تجربه كاري در هنگام طراحي قالب ها باعث مي شود بازديد كنندگان فروشگاه شما دچار سردر گمي نشوند و بتوانند به راحتي به صفحات مد نظر خود دست يابند. امروزه سايت هاي زيادي هستند كه حتي بسياري از قالب ها را به صورت رايگان به بازديد كنندگان خود ارائه مي دهند اما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه قالب فروشگاه ها بسته نوع كسب و كار شما با يكديگر متفاوت هستند. شما بايد پس از مشاهده يك نمونه دمو گرافيكي از فروشگاه اينترنتي خود و انجام تحليل و بررسي هاي لازم سفارش تهيه آن را به شركت مورد نظرتان ارائه دهيد. وب سايت هايي مانند themeforest از جمله مهم ترين سايت هاي ارائه دهنده انواع قالب هاي فروشگاهي مي باشند، البته اغلب قالب هاي موجود در اين سايت رايگان نيستند.

طراحي فروشگاه اينترنتي

ويژگي برترين فروشگاه هاي اينترنتي دنيا

امروزه شاهد درآمد بسيار زياد فروشگاه هاي اينترنتي در سطح دنيا هستيم. اين در حالي است كه علارقم فروش نجومي فروشگاه هاي بزرگ دنيا مانند آمازون بسياري از كارشناسان پيش بيني كرده اند كه هنوز فروشگاه هاي اينترنتي به اوج فروش خود نرسيده اند و سال 2018 را نقطه اوج فروش آن ها مي دانند. اما مهم ترين سوالي كه اين جا مطرح مي شود اين است كه رمز موفقيت فروشگاه هاي اينترنتي چسيت؟ چه چيزي سبب شده تا برخي فروشگاه ها راه درست موفقيت را پيدا كنند و برخي ديگر نيز به هيچ نتيجه اي نرسند؟

در پاسخ اين سوال بايد گفت كه عوامل زيادي در اين امر دخيل هستند اما مهم ترين آن ها در زير آمده است:

  • طراحي فروشگاه اينترنتي به صورت اصولي و درست
  • انجام تبليغات و توجه به مباحث سئو و بهينه سازي سايت
  • احترام به مشتريان و كسب رضايت آنان ( مهم ترين عامل )
  • تلاش و استمرار ورزيدن در راستاي موفقيت فروشگاه اينترنتي
  • ارائه خدمات و پشتيباني رايگان به مشتريان 

منبع: طراحي فروشگاه اينترنتي نوپرداز

امتیاز:
بازدید: 28
برچسب:
:
[ 1396/11/5  ] [ ۱۱ ] [ nopardazco ] [ ]

اهميت طراحي فروشگاه هاي اينترنتي از آن جا نشات مي گيرد كه مي تواند كسب و كار شما را در مقابل رقبايتان متمايز كرده و گستره فعاليت و فروش محصولات شما را به فضايي نامحدود برساند. شما مي توانيد با استفاده از يك فروشگاه اينترنتي آنلاين بسياري از محصولات و خدمات شركت و كمپاني خود را به صورت آنلاين در اختيار مشتريان خود قرار دهيد. استفاده از درگاه هاي پرداخت امن در اين مدل فروشگاه ها بسيار حائز اهميت مي باشد و مي تواند تاثير زيادي در جلب اعتماد مشتريان و بازديد كنندگان به وب سايت فروشگاهي شما داشته باشد. امروزه فروشگاه هاي اينترنتي زيادي در سراسر كشور مشغول فعاليت مي باشند كه از معروف ترين آن ها مي توان به ديجي كالا و باميلو اشاره كرد، البته شما براي شروع حتما نبايد يك فروشگاه اينترنتي بزرگ راه اندازي كنيد و ايجاد يك فروشگاه متوسط با امكاناتي خوب مي تواند گامي موثر در موفقيت شغلي شما محسوب گردد. فروشگاه هاي اينترنتي آمازون، علي بابا، ebay ،asos و walmart از جمله معروف ترين فروشگاه هاي اينترنتي دنيا مي باشند كه هر يك داراي مشخصات منحصر به فردي مي باشند. براي طراحي فروشگاه هاي اينترنتي بايد به يك سري قوانين و اصول توجه داشت كه در ادامه اين مطلب ذكر شده اند.

طراحي فروشگاه اينترنتي مناسب و كاربر پسند در كنار رعايت اصول سئو و موتورهاي جستجو و همچنين طراحي قالب رسپانسيو يا واكنش گرا و استفاده از تكنولوژي هاي جديد از جمله html5 - php - angular - ajax و عدم وابستگي به سيستم هاي آماده با امنيت بالا و دريافت گزارش از تمام حملات از طرف ربات ها و هكر ها با حجم بسيار كم كد نويسي را در نرم افزار فروشگاه اينترنتي شركت نوپرداز تجربه نماييد. مبحث ريسپانسيو بودن صفحات سايت شما از اين جهت كه وب سايت شما در تمامي دستگاه هاي تلفن همراه به صورتي مناسب به نمايش در آيد، از اهميت بالايي برخوردار خواهد بود. استفاده از به روز ترين تكنولوژي روز جهان و استفاده از طرح گرافيكي و رابط هاي كاربري مناسب از جمله خدمات شركت طراحي وب سايت و فروشگاه اينترنتي نوپرداز مي باشد. توجه داشته باشيد كه توجه به ظاهر و ديزاين فروشگاه اينترنتي شما عامل مهمي است كه مي تواند بسياري از بازديد كنندگان را به كاربران فروشگاه اينترنتي شما تبديل نمايد يا برعكس بسياري از كاربران را نيز از وب سايت شما گريزان نمايد. دريافت مشاوره از شركت هاي متخصص در زمينه طراحي فروشگاه هاي اينترنتي از جمله مهم ترين عواملي است كه شما بايستي به آن ها توجه ويژه اي داشته باشيد.

مزيت هاي طراحي فروشگاه اينترنتي

  • توسعه كسب و كار شما به فضاي نامحدود اينترنت
  • دسترسي 24 ساعته مشتريان به محصولات فروشگاه اينترنتي
  • كاهش چشم گير هزينه هاي مربوط به تبليغات و بازاريابي
  • دسترسي به بازار جهاني
  • ارتباط مستقيم و آنلاين با مشتريان
  • افزايش بازديد كنندگان از محصولات موجود در فروشگاه
  • پيشي گرفتن از رقباي خورده فروش و برنديگ فروشگاه شما
  • افزايش قدرت خريد مشتريان و امكان مشاهده و مقايسه محصولات فروشگاه با يكديگر

ويژگي برنامه فروشگاه اينترنتي

  • برقراري ارتباط تجاري با مشتريان و افزايش فروش و جلب رضايت آنان
  • ارائه اطلاعات دقيق از وضعيت فروش محصولات و ميزان سودآوري
  • متناسب سازي فروش و اعطاي تخفيف براي مشتريان
  • استفاده از بهترين روش هاي فرستادن كالا
  • انبار داري و مديريت انبارها، محاسبه هزينه ها و موجودي كالا
  • پشتيباني شبانه روزي شركت نوپرداز به صاحبان فروشگاه اينترنتي
  • آگاه نمودن مشتريان از كالا و خدمات تازه فروشگاه
  • طراحي قسمت نظرات و پيشنهادات مشتريان
  • ايجاد امكانات تخصصي سئو و بهينه سازي فروشگاه هاي اينترنتي 
  • دسته بندي محصولات و ايجاد منو ناوبري مناسب 
  • طراحي سبد خريد با امكانات كامل
  • رعايت مهم ترين و پيشرفته ترين اصول سئو و بهينه سازي فروشگاه هاي اينترنتي
  • طراحي قالب ويژه براي كسب و كار ها مختلف

سئو وب سايت هاي فروشگاه اينترنتي 

تا به امروز بسياري از صاحبان كسب و كار ها فكر مي كردند به دليل اين كه بسياري از صفحات وب سايت هاي فروشگاه هاي اينترنتي داراي محتواي ثابتي بوده و نمي توان در زمينه سئو آن ها فعاليتي داشت، اين گونه وب سايت ها در زمينه سئو نمي توانند پيشرفتي داشته باشند اما حقيقت چيز ديگري را ثابت كرده است. فروشگاه هاي اينترنتي نياز به يك استراتژي خاص در زمينه سئو هستند، زيرا سئو اين گونه وب سايت ها به مراتب مي تواند سخت تر باشد. استفاده از متخصصين سئو يكي از رمز هاي موفقيت در اين زمينه هست. آن ها مي توانند با خلاقيت و تجربه خود فروشگاه شما در بين ساير رقباي اينترنتي شما در جايگاه بالاتري قرار دهند. آپديت كردن توضيحات و مشخصات محصولات، ايجاد وبلاگ و همچنين طراحي صفحه پيشنهادات و پرسش و پاسخ هاي مشتريان از جمله راه كار هاي مهم سئو در فروشگاه هاي اينترنتي مي باشد. در نتيجه با استفاده از سئو و بهينه سازي فروشگاه اينترنتي خود مي توانيد بهترين راه تبليغات محصولات خود را ايجاد نماييد.

قالب فروشگاه هاي اينترنتي

يكي مهم ترين قسمت هاي طراحي فروشگاه هاي اينترنتي، قالب آن ها است. توجه كردن به مباحث رابط كاربري و تجربه كاري در هنگام طراحي قالب ها باعث مي شود بازديد كنندگان فروشگاه شما دچار سردر گمي نشوند و بتوانند به راحتي به صفحات مد نظر خود دست يابند. امروزه سايت هاي زيادي هستند كه حتي بسياري از قالب ها را به صورت رايگان به بازديد كنندگان خود ارائه مي دهند اما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه قالب فروشگاه ها بسته نوع كسب و كار شما با يكديگر متفاوت هستند. شما بايد پس از مشاهده يك نمونه دمو گرافيكي از فروشگاه اينترنتي خود و انجام تحليل و بررسي هاي لازم سفارش تهيه آن را به شركت مورد نظرتان ارائه دهيد. وب سايت هايي مانند themeforest از جمله مهم ترين سايت هاي ارائه دهنده انواع قالب هاي فروشگاهي مي باشند.

امتیاز:
بازدید: 38
برچسب:
:
[ 1396/10/29  ] [ ۰۹ ] [ nopardazco ] [ ]

طراحي و مديريت فروشگاه هاي اينترنتي مي تواند بسيار آسان تر و ارزان تر باشد اما چگونه مي توانيم مطمئن شويم نتيجه آن يك موفقيت بزرگ خواهد بود؟ در اين مقاله توصيه هايي براي كارآفرينان دنياي اينترنت ذكر شده است:

امروزه دستگاه هاي موبايل و تبلت ها فرآيند خريد محصولات را دستخوش تغييراتي كرده اند. شما مي توانيد هر چيزي را كه مد نظرتان هست، از يك پيتزا گرفته تا يك صندلي چرخ دار را از طريق فروشگاه هاي اينترنتي به راحتي خريداري نماييد. به خاطر همين سادگي ها، فروشگاه هاي اينترنتي آنلاين به سرعت در حال گسترش و ظهور هستند. 

خيلي از افراد اعتقاد دارند كه طراحي فروشگاه اينترنتي آنلاين كار آساني است. كافي است شما يك دامنه و فضاي ميزباني تهيه كنيد، با استفاده از يك سيستم مديريت محتوا مناسب و تركيب تم ها به خواسته خود دست يابيد. اما حقيقت امر اين طور نيست. طراحي يك فروشگاه اينترنتي خوب كار بسيار سختي است و دست يابي به موفقيت و كاربر پسند نمودن آن حتي كار را سخت تر هم خواهد كرد. در زير به بررسي نكاتي مي پردازيم كه شما با استفاده از آن ها مي توانيد صاحب يك فروشگاه آنلاين موفق شويد. 

صفحه اصلي

صفحه اصلي چهره شركت شما است، پس بايد خوانايي بالايي داشته باشد و به وضوح قابل درك باشد. مشتريان شما به زمان خود اهميت بسيار زيادي مي دهند، پس سعي نكنيد كه براي معرفي محصولات و خدمات فروشگاه خود آن ها را معطل كنيد. تلاش كنيد در كوتاه ترين زمان ممكن مهم ترين اطلاعات را به مشتريان خود انتقال دهيد. در صفحه اصلي درباره چگونگي پيدايش فروشگاه اينترنتي خود يا تعداد مديران فروش فعال در فروشگاه اينترنتي صحبتي نكنيد و اين مطالب را به قسمت درباره ما انتقال دهيد. البته اين در شرايط عمومي است، هر چند ممكن است استثنائاتي نيز وجود داشته باشند.

صفحه اصلي 

در اينجا تصويري از يك فروشگاه اينترنتي را مشاهده مي كنيد. همانطور كه مي بينيد، اطلاعات بي اهميتي وجود ندارد و شما مي توانيد آن چه را كه فروشگاه ارائه مي دهد در چند ثانيه درك كنيد. 

يك صفحه اصلي خوب به صفحات موجود در دسته بندي ها لينك مي دهد تا ناوبري سايت آسان تر شود و از نظر تجربه كاربري نيز مناسب خواهد بود. گاهي اوقات ممكن است شما قصد قرار دادن بنر هاي تبليغاتي يا پيشنهادات ويژه را داشته باشيد كه مي توانيد آن ها را در صفحه اصلي قرار دهيد. استفاده از چت آنلاين براي پاسخ گويي سريع به سوالات مشتريان نيز يكي از روش هاي افزايش رضايت كاربران شما خواهد بود.

دسته بندي صفحات

براي يك لحظه فروشگاه اينترنتي آنلاين خود را به عنوان فروشگاه آفلاين در نظر بگيريد؛ صفحات قسمت دسته بندي شما مانند بخش هاي كوچكتر در آن هستند و به مشتريان شما نشان مي دهند كه چه چيزي در قفسه هاي فروشگاه شما وجود دارد: محل عكس ها، گزينه افزودن به سبد خريد و برخي اطلاعات مفيد  (توضيحات كوتاه، امتياز، و غيره). شما همچنين مي توانيد گزينه هاي مرتب سازي (پرفروش ترين محصولات، بررسي تعداد، قيمت، جديدترين، و غيره) را هم در دسته بندي هاي خود لحاظ كنيد.

به عنوان مثال در فروشگاه اينترنتي زير آپشن هاي زيادي در اختيار مشتريان قرار داده شما تا آن ها بتوانند به سرعت محصول مورد نظر خود را پيدا كنند.

دسته بندي سعي كنيد بسته به محدوده محصول شما و مشتريان خود از بهترين رويكرد براي عرضه محصولات خود به مشتريان استفاده كنيد. 

صفحه محصول

يك مشتري صفحات وب سايت شما را پيمايش مي نمايد تا به يك صفحه محصول برسد. قصد او اين است كه محصول مورد علاقه خود را پيدا كند كه احتمالا قصد خريد آن را خواهد داشت. تصميم نهايي او به شدت به كيفيت و كميت اطلاعاتي كه شما ارائه مي دهيد بستگي دارد. اما به اين معنا نيست كه شما توصيف 1000 كلمه اي براي محصولات خود بنويسيد. شما بايد اطلاعات مربوط به محصول را به طوري سازگار و سازمان دهي شده به مشتري نشان دهيد.

محصولات فروشگاه اينترنتي

 در زير اجزاي اصلي صفحه محصول را بررسي مي كنيم:

تصاوير: مردم هنگام خريد از سوپر ماركت ها به دقت محصول، رنگ، شكل و بسته بندي آن را بررسي مي كنند، اما آن ها نمي توانند اين كار ها را در فروشگاه هاي اينترنتي انجام دهند. شما بايد اين شكاف را از بين ببريد. به همين جهت سعي كنيد از تصاوير با كيفيت استفاده كنيد و قابليت هايي مانند انتخاب رنگ محصول و زوم كردن را نيز براي آن قرار دهيد.

توضيحات: شما مي توانيد يك توضيح كوتاه براي بررسي كلي محصول و يك توضيح بلند شامل اطلاعات فني محصول را ارائه دهيد. 

قيمت: اغلب فروشگاه هاي اينترنتي آنلاين قيمت محصولات را نشان مي دهند و جاي تعجب هم ندارد. هيچ كسي براي خريد محصولي كه قيمت آن را نمي داند ريسك نخواهد كرد. اگر محصولي شامل تخفيف مي شود، بهتر است اطلاعات آن را با مقايسه قيمت فروش آن با قيمت كنوني ارتقاء دهيد.

افزودن به سبد خريد: بياييد صادق باشيم، هدف اصلي شما اين نيست كه طرح، عكس يا هر چيز ديگري را نشان ندهيد. هدف اصلي شما فروش است. بنابراين يك گزينه خريد به صورت برجسته در سايت خود قرار دهيد. علاوه بر اين، شما مي توانيد گزينه هاي "افزودن به ليست مقايسه" و "افزودن به ليست علاقه مندي ها" را هم نمايش دهيد.

وقتي يك مشتري يك محصول را خريداري كرد، اين بسيار عالي است كه محصولات بيشتري را براي خريد به او پيشنهاد دهيد. بنابراين هدف شما در اينجا اين است كه محصولات بيشتري را ارائه دهيد كه با سليقه مشتري شما منطبق باشد. شما مي توانيد محصولات مرتبط را براي خريد به او پيشنهاد دهيد. اين تكنيك مي تواند مقداري سفارش در فروشگاه شما را افزايش دهد.

پيشنهادات ويژه و تبليغاتي

خوب، بياييد تصور كنيم كه شما در حال حاضر يك سايت با صفحات معتبر، دسته ها و محصولات داريد. حالا شما نياز به جذب مشتري داريد و بايد طرح بازاريابي و تبليغات خود را شروع كنيد. استفاده از صفحات فرود، كد هاي كپن و حتي بازي ها مي تواند در اين زمينه كمك زيادي به شما كند.

فروشگاه اينترنتي 

براي مثال، در اينجا تصويري از يك صفحه با شمارش معكوس مشاهده مي نماييد. اين يك راه حل بسيار خوب براي فروش محصولات از طريق ايجاد حس اضطرار در مشتريان خواهد بود. 

پيگيري و تجزيه و تحليل

وقتي شما زمان و هزينه زيادي را صرف فروشگاه اينترنتي خود كرده ايد، قطعا مي خواهيد بفهميد كه تاثير آن روي كاربران شما به چه صورتي بوده است. ساده ترين راه براي دريافت اين اطلاعات، استفاده از Google Analytics مي باشد. امروزه ابزار هاي حرفه اي زيادي براي تجزيه و تحليل وبسايت شما وجود دارند (مانند سايت ahrefs.com و سايت semrush.com) كه استفاده از آن مي تواند كمك زيادي به بهبود وضعيت وب سايت شما نمايد.

آيا اين همه تلاش ارزشش را دارد؟

يك پاسخ ساده وجود دارد: بله فروشگاه شما مانند يك جوانه است؛ شما بايد از آن مراقبت كنيد، آن را آب بدهيد و آن را تغذيه كنيد. يك روزي كار سخت شما به درخت شكوفايي مي انجامد كه ميوه ها را به طور منظم تحويل مي دهد!

امتیاز:
بازدید: 44
برچسب:
:
[ 1396/10/29  ] [ ۰۹ ] [ nopardazco ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 41
دیروز : 9
افراد آنلاین : 1
همه : 3683
چت باکس
امکانات وب