طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي
طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي

طراحي وب سايت فروشگاهي

طراحي سايت فروشگاهي : به جرات ميتوان گفت كه از زمان به وجود آمدن تكنولوژي طراحي وب سايت ,بيشترين انواع وب سايتي كه ايجاد شده است وب سايت هاي فروشگاهي ميباشد. امروزه در دنيا وب سايت هايي مانند Amazon و Ebay ميتواند معروف ترين آنها باشند. امروز در ايران بسياري از افراد حتي قبل از رفتن به مغازه حتما سري به يكي از سايت هاي فروشگاهي آنلاين زده و يك برآورد قيمت كرده تا با فكري بازتر بتوانند خريد خود را انجام دهند.
بنابراين شركت مرصاد وب با داشتن تجربه اي فراوان در طراحي, تجزيه و تحليل و حتي نگهداري و بروز رساني اين دسته از وب سايت ها دلايل اصلي داشتن يك وب سايت فروشگاهي را به عوامل زير دسته بندي مينمايد كه عبارتند از:

۱٫ بهترين قيمت

بسياري از فروشگاه هاي آنلاين قيمت كالا هاي خود را بسيار كمتر و ارزانتر از فروشگاه هاي كوچك و مغازه ها ميدهند. اين امر ميتواند چندين دليل داشته باشد. يكي از اين دليل ها اين است كه كاربران از اينترنت براي پيدا نمودن كالاهاي ارزانتر استفاده ميكنند و بسياري از صاحبان چنين فروشگاه هاي آنلايني اين مطلب را به خوبي ميدانند.
دليل ديگر آن اين است كه افراد آنلاين, بسياري از فروشگاه هاي آنلايني را ميتوانند در مدت زمان كمي گشت و گذار نمايند تا بهترين قيمت را پيدا نمايند كه اين مورد ميتواند در وقت آنها صرفه جويي نمايد. از سوي ديگر خريد و فروش به صورت آنلاين شامل مسائل مالياتي نميشود و اين ميتواند مزيد بر علت گردد.

۲٫ تنوع محصولات

بسياري از فروشگاه هاي حقيقي در ارائه متنوع محصولات مشكل دارند. فروشگاه هاي آنلاين به شما اجازه ميدهند كه بسياري از محصولات را در وب سايت پيدا نماييد كه در فروشگاه هاي حقيقي وجود ندارند. يكي از مهمترين عوامل آن كمبود فضاي حقيق در يك وب سايت فروشگاه حقيقي ميباشددر صورتيكه در يك وب سايت فروشگاه آنلاين چنين محدوديتي وجود ندارد و در يك فضاي مجازي ميتوانيد دنيايي از اطلاعات و محصولات را در اختيار مشتري سايت قرار داد.

البته يكي از نكاتي كه در ابتداي طراحي يك سايت فروشگاهي بايد مد نظر قرار دهيد همين دسته بندي اطلاعات و منوها و خود اطلاعات محصولات در سايت فروشگاه ميباشد. اين نوع وب سايت ها با توجه به حجم بسيار زياد اطلاعات كه وجود دارد, بايد ساختار قابل فهمي براي بازديد كنندگان و در نهايت مشتريان وب سايت شما داشته باشد. هر چقدر اين بخش پيچيده تر به نظر بيايد كاربران به راحتي وب سايت شما را رها نموده و وب سايت فروشگاهي ديگر را براي انتخاب كالا و خريد آن در نظر خواهد گرفت.

معمولا آيتم هايي كه تشكيل دهنده يك وب سايت فروشگاه ميباشد, بايد در كاملترين حالت خود باشد. يعني از صفحه تماس با ما و مكانيزم جستجو كه در ادامه همين مقاله بيشتر راجع به آن صحبت خواهيم نمود تا تركيب بندي رنگ ها و سايز ها و جنس ها و ….. در سايت و در طراحي و پياده سازي و توسعه آن مد نظر قرار داده شود. 

در زمينه طراحي مكانيزم جستجو بايد حساسيت بسيار زيادي وجود داشته باشد. چراكه ميدانيم تمامي كالاها داراي يك خصوصيت ثابت نميباشند و بايد تمامي اين خصوصيت هاي تشكيل دهنده كالا در آيتم هاي جستجويي مد نظر قرار داده شود. اين آيتم ها ميتواند از قيمت و سايز و رنگ و جنس و سال ساخت و كشور سازنده و بسياري از آيتم هاي بسيار ريز هم باشد. به عنوان مثال زماني كه شما در يك سايت فروشگاهي به دنبال تبلت يا لپ تاپ هستيد, شما ميتوانيد با جستجوي مدل ASUS 540N كار خود را در سايت آغاز نماييد ولي همين محصولي كه شما دوست داريد آن را از وب سايت خريداري نماييد, خصوصيت هايي مانند RAM و CPU و HDD و VGA و بسياري ديگر از قابليت ها را دارا ميباشد كه ميتوانيد در مكانيزم جستجو به آنها اشاره نماييد تا در مدت زمان بسيار كمتري كالاي خود را پيدا نموده و خريداري نماييد.

به نظر ما در شركت مرصاد وب كه مجري بسياري از سايت هاي فروشگاهي موفق در ايران ميباشد, مخصوصا يك وب سايت فروشگاهي بايد كنترل پنل بزرگ و واقعا بدون نقصي را داشته باشد تا مدير سايت و همچنين مديران ديگر بتوانند با تمامي بخش هاي وب سايت ارتباط خوبي را برقرار نمايند. حتما در جلسه حضوري نمونه كنترل پنل هاي سايت هاي فروشگاهي خود را به شما نشان خواهيم داد و چهره يك پنل واقعي را حتما مشاهده خواهيد نمود. پنل هاي تمامي وب سايت هاي طراحي شده توسط مرصاد وب كاملا اختصاصي طراحي و برنامه نويسي ميشود تا بتوانيم دقيقا آن توقعي كه مشتري از ما دارد را برآورده نماييد.
شركت طراحي مرصاد وب در نظر دارد كه موارد بسيار زيادي را در فروشگاه اينترنتي شما قرار دهد تا بتوانيد با حداقل دانش تكنيكي و فني بتوانيد روزانه فروشگاه خود را مديريت نماييد. برخي از اين امكانات در طراحي وب سايت فروشگاهي عبارتند از:

  •   طراحي محصولات به صورت دسته بندي شده و گروهي
  •   اضافه نمودن قابليتهاي جستجو با بهترين كيفيت و سريع ترين الگوريتم هاي جستجو
  •   سئو سايت در موتورهاي جستجو در جهت جذب مشتريان زياد و بالا رفتن سود مالي وب سايت
  •   طراحي ويرايش گروه بنديها در پنل مديريت دارنده فروشگاه اينترنتي
  •   طراحي بخش ثبت نام و فراموشي رمز عبور و ورود كاربران به پنل مديريتي خود در جهت رويت فعاليت هاي خود در وب سايت
  •   طراحي بخش پرسش و پاسخ براي مشتريان
  •   طراحي كامل پنل مديريتي صاحب فروشگاه اينترنتي براي مديريت لحظه به لحظه فروشگاه
  •   طراحي چند زبانه بودن وب سايت
  •   افزودن پنل اس ام اس و درگاه بانكي در جهت سهولت پرداخت از طريق كارت هاي بانكي عضو شتاب

منبع: سايت mersadweb

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۲۲:۳۵ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 23
دیروز : 44
افراد آنلاین : 1
همه : 4217
چت باکس
امکانات وب