طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي
طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي

طراحي و مديريت فروشگاه هاي اينترنتي مي تواند بسيار آسان تر و ارزان تر باشد اما چگونه مي توانيم مطمئن شويم نتيجه آن يك موفقيت بزرگ خواهد بود؟ در اين مقاله توصيه هايي براي كارآفرينان دنياي اينترنت ذكر شده است:

امروزه دستگاه هاي موبايل و تبلت ها فرآيند خريد محصولات را دستخوش تغييراتي كرده اند. شما مي توانيد هر چيزي را كه مد نظرتان هست، از يك پيتزا گرفته تا يك صندلي چرخ دار را از طريق فروشگاه هاي اينترنتي به راحتي خريداري نماييد. به خاطر همين سادگي ها، فروشگاه هاي اينترنتي آنلاين به سرعت در حال گسترش و ظهور هستند. 

خيلي از افراد اعتقاد دارند كه طراحي فروشگاه اينترنتي آنلاين كار آساني است. كافي است شما يك دامنه و فضاي ميزباني تهيه كنيد، با استفاده از يك سيستم مديريت محتوا مناسب و تركيب تم ها به خواسته خود دست يابيد. اما حقيقت امر اين طور نيست. طراحي يك فروشگاه اينترنتي خوب كار بسيار سختي است و دست يابي به موفقيت و كاربر پسند نمودن آن حتي كار را سخت تر هم خواهد كرد. در زير به بررسي نكاتي مي پردازيم كه شما با استفاده از آن ها مي توانيد صاحب يك فروشگاه آنلاين موفق شويد. 

صفحه اصلي

صفحه اصلي چهره شركت شما است، پس بايد خوانايي بالايي داشته باشد و به وضوح قابل درك باشد. مشتريان شما به زمان خود اهميت بسيار زيادي مي دهند، پس سعي نكنيد كه براي معرفي محصولات و خدمات فروشگاه خود آن ها را معطل كنيد. تلاش كنيد در كوتاه ترين زمان ممكن مهم ترين اطلاعات را به مشتريان خود انتقال دهيد. در صفحه اصلي درباره چگونگي پيدايش فروشگاه اينترنتي خود يا تعداد مديران فروش فعال در فروشگاه اينترنتي صحبتي نكنيد و اين مطالب را به قسمت درباره ما انتقال دهيد. البته اين در شرايط عمومي است، هر چند ممكن است استثنائاتي نيز وجود داشته باشند.

صفحه اصلي 

در اينجا تصويري از يك فروشگاه اينترنتي را مشاهده مي كنيد. همانطور كه مي بينيد، اطلاعات بي اهميتي وجود ندارد و شما مي توانيد آن چه را كه فروشگاه ارائه مي دهد در چند ثانيه درك كنيد. 

يك صفحه اصلي خوب به صفحات موجود در دسته بندي ها لينك مي دهد تا ناوبري سايت آسان تر شود و از نظر تجربه كاربري نيز مناسب خواهد بود. گاهي اوقات ممكن است شما قصد قرار دادن بنر هاي تبليغاتي يا پيشنهادات ويژه را داشته باشيد كه مي توانيد آن ها را در صفحه اصلي قرار دهيد. استفاده از چت آنلاين براي پاسخ گويي سريع به سوالات مشتريان نيز يكي از روش هاي افزايش رضايت كاربران شما خواهد بود.

دسته بندي صفحات

براي يك لحظه فروشگاه اينترنتي آنلاين خود را به عنوان فروشگاه آفلاين در نظر بگيريد؛ صفحات قسمت دسته بندي شما مانند بخش هاي كوچكتر در آن هستند و به مشتريان شما نشان مي دهند كه چه چيزي در قفسه هاي فروشگاه شما وجود دارد: محل عكس ها، گزينه افزودن به سبد خريد و برخي اطلاعات مفيد  (توضيحات كوتاه، امتياز، و غيره). شما همچنين مي توانيد گزينه هاي مرتب سازي (پرفروش ترين محصولات، بررسي تعداد، قيمت، جديدترين، و غيره) را هم در دسته بندي هاي خود لحاظ كنيد.

به عنوان مثال در فروشگاه اينترنتي زير آپشن هاي زيادي در اختيار مشتريان قرار داده شما تا آن ها بتوانند به سرعت محصول مورد نظر خود را پيدا كنند.

دسته بندي سعي كنيد بسته به محدوده محصول شما و مشتريان خود از بهترين رويكرد براي عرضه محصولات خود به مشتريان استفاده كنيد. 

صفحه محصول

يك مشتري صفحات وب سايت شما را پيمايش مي نمايد تا به يك صفحه محصول برسد. قصد او اين است كه محصول مورد علاقه خود را پيدا كند كه احتمالا قصد خريد آن را خواهد داشت. تصميم نهايي او به شدت به كيفيت و كميت اطلاعاتي كه شما ارائه مي دهيد بستگي دارد. اما به اين معنا نيست كه شما توصيف 1000 كلمه اي براي محصولات خود بنويسيد. شما بايد اطلاعات مربوط به محصول را به طوري سازگار و سازمان دهي شده به مشتري نشان دهيد.

محصولات فروشگاه اينترنتي

 در زير اجزاي اصلي صفحه محصول را بررسي مي كنيم:

تصاوير: مردم هنگام خريد از سوپر ماركت ها به دقت محصول، رنگ، شكل و بسته بندي آن را بررسي مي كنند، اما آن ها نمي توانند اين كار ها را در فروشگاه هاي اينترنتي انجام دهند. شما بايد اين شكاف را از بين ببريد. به همين جهت سعي كنيد از تصاوير با كيفيت استفاده كنيد و قابليت هايي مانند انتخاب رنگ محصول و زوم كردن را نيز براي آن قرار دهيد.

توضيحات: شما مي توانيد يك توضيح كوتاه براي بررسي كلي محصول و يك توضيح بلند شامل اطلاعات فني محصول را ارائه دهيد. 

قيمت: اغلب فروشگاه هاي اينترنتي آنلاين قيمت محصولات را نشان مي دهند و جاي تعجب هم ندارد. هيچ كسي براي خريد محصولي كه قيمت آن را نمي داند ريسك نخواهد كرد. اگر محصولي شامل تخفيف مي شود، بهتر است اطلاعات آن را با مقايسه قيمت فروش آن با قيمت كنوني ارتقاء دهيد.

افزودن به سبد خريد: بياييد صادق باشيم، هدف اصلي شما اين نيست كه طرح، عكس يا هر چيز ديگري را نشان ندهيد. هدف اصلي شما فروش است. بنابراين يك گزينه خريد به صورت برجسته در سايت خود قرار دهيد. علاوه بر اين، شما مي توانيد گزينه هاي "افزودن به ليست مقايسه" و "افزودن به ليست علاقه مندي ها" را هم نمايش دهيد.

وقتي يك مشتري يك محصول را خريداري كرد، اين بسيار عالي است كه محصولات بيشتري را براي خريد به او پيشنهاد دهيد. بنابراين هدف شما در اينجا اين است كه محصولات بيشتري را ارائه دهيد كه با سليقه مشتري شما منطبق باشد. شما مي توانيد محصولات مرتبط را براي خريد به او پيشنهاد دهيد. اين تكنيك مي تواند مقداري سفارش در فروشگاه شما را افزايش دهد.

پيشنهادات ويژه و تبليغاتي

خوب، بياييد تصور كنيم كه شما در حال حاضر يك سايت با صفحات معتبر، دسته ها و محصولات داريد. حالا شما نياز به جذب مشتري داريد و بايد طرح بازاريابي و تبليغات خود را شروع كنيد. استفاده از صفحات فرود، كد هاي كپن و حتي بازي ها مي تواند در اين زمينه كمك زيادي به شما كند.

فروشگاه اينترنتي 

براي مثال، در اينجا تصويري از يك صفحه با شمارش معكوس مشاهده مي نماييد. اين يك راه حل بسيار خوب براي فروش محصولات از طريق ايجاد حس اضطرار در مشتريان خواهد بود. 

پيگيري و تجزيه و تحليل

وقتي شما زمان و هزينه زيادي را صرف فروشگاه اينترنتي خود كرده ايد، قطعا مي خواهيد بفهميد كه تاثير آن روي كاربران شما به چه صورتي بوده است. ساده ترين راه براي دريافت اين اطلاعات، استفاده از Google Analytics مي باشد. امروزه ابزار هاي حرفه اي زيادي براي تجزيه و تحليل وبسايت شما وجود دارند (مانند سايت ahrefs.com و سايت semrush.com) كه استفاده از آن مي تواند كمك زيادي به بهبود وضعيت وب سايت شما نمايد.

آيا اين همه تلاش ارزشش را دارد؟

يك پاسخ ساده وجود دارد: بله فروشگاه شما مانند يك جوانه است؛ شما بايد از آن مراقبت كنيد، آن را آب بدهيد و آن را تغذيه كنيد. يك روزي كار سخت شما به درخت شكوفايي مي انجامد كه ميوه ها را به طور منظم تحويل مي دهد!

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۱۳:۱۸ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 15
دیروز : 9
افراد آنلاین : 1
همه : 768
چت باکس
امکانات وب