طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي
طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي

طراحي وب سايت يك صنعتي است كه در آن رقابت بسيار زيادي وجود دارد. در اين مقاله ما تلاش نموده ايم نكاتي را كه در راستاي تجارت الكترونيك مي تواند به شما كمك نمايد، مطرح كنيم. طراحي وب سايت فروشگاه اينترنتي فقط به معني ساخت يك فروشگاه آنلاين خيره كننده نيست. شايد اين ويژگي تاثير گذار باشد اما با اهميت ترين نكته اين خواهد بود كه چگونه يك بازديد كننده از فروشگاه را به يك خريدار تبديل نماييد.

گزينه اصلاح انتخاب اشتباه مشتريان

مردم نمي خواهند زمانشان به هدر برود، به خصوص در يك وب سايت خاص، زيرا كه ميليون ها سايت آنلاين در دسترس آن ها بوده و مي توانند به آن ها مراجعه كنند. بنابراين يك وب سايت بايد بتواند با ارائه نمودن گزينه هاي فيلتر كاربر پسند به مشتريان، خريد را براي آن ها آسان تر نموده و به هدف مد نظر خود نيز برسد.

قرار دادن گزينه برگشت

در زمانب كه مشتريان در حال مرور اجناس فروشگاه اينترنتي مي باشند، امكان دارد در انتخاب هاي خود دچار اشتباهاتي بشوند يا نظر آن ها تغيير كند، به همين جهت وجود گزينه برگشت در وب سايت واجب محسوب مي گردد تا خريدار بتواند با سرعت به مرحله بعد برگردد.

نوار جستجو به راحتي در دسترس باشد

اگر شما به وب سايت amazon.com توجه كرده باشيد، يك نوار جستجو برجسته را مي بينيد كه به راحتي در دسترس بازديد كنندگان است. استفاده از اين نوار جستجو بسيار اهميت بالايي دارد چون به كاربران اجازه مي دهد تا هر چيزي را كه دوست دارند جستجو نمايند. استفاده از نوا جستجو نه تنها در صفحه اصلي وب سايت بلكه در ساير صفحات داخلي نيز به كاربران كمك مي كند تا صفحه مورد نظر خود را به راحتي جستجو كنند.

اطلاع دادن نبود يك محصول در انبار

حذف كردن محصولي كه در انبار وجود ندارد شايد از ديد موتور هاي جستجو خوب نباشد، اما به كاربر پسندي وب سايت شما كمك زيادي خواهد كرد. هيچ كس دوست ندارد محصولي را بيابد كه در انبار موجود نيست. در نتيجه اگر محصولي در دسترس نبود به كاربران خود اطلاع بدهيد.

استفاده از عكس هاي اصلي با كيفيت

تصاوير نقش ويژه اي در موفقيت تجارت الكترونيك ايفا مي نمايند. شما مي توانيد با اشتراك گذاري عكس هاي مناسب در شبكه هاي اجتماعي مختلف محبوبيت بيشتري به دست آوريد. در مقايسه با فروش معمولي، تجارت الكترونيك اغلب درباره خريد با چشم كاربران مي باشد و نه لمس و احساس محصول. داشتن عكس هاي با كيفيت و جزئيات دقيق محصولات، راهي مطمئن براي جذب بيشتر مردم مي باشد. طراح بايد طرح بندي صفحه را با حفظ اين عامل در ذهن براي ارائه بهترين طرح انجام دهد. كيفيت تصاوير بسيار مهم است، زيرا يك عكس با كيفيت پايين شايد ديد نامناسبي را درباره كيفيت محصول شما به وجود بياورد.

سبد خريد قابل مشاهده

اكثر خريداران فروشگاه هاي اينترنتي پيشرفته مي خواهند هر بار پس از اضافه كردن محصولي به صفحه سبد خريد بروند، پس نمايش سبد خريد در تمام صفحات ضروري است. برخي طراحان از نوار كناري وب سايت براي اين منظور استفاده مي كنند، اما اين كار باعث از بين رفتن فضاي تبليغاتي در سايت مي شود و بهتر است در مكاني مناسب قرار گيرد. در نتيجه سبد خريد نيز مانند نوار جستجو اهميت بالايي دارد و بهتر است در تمام صفحات وجود داشته باشد.

ناوبري آسان

بيشتر سايت هاي فروشگاه اينترنتي داراي تعدادي دسته مي باشند. استفاده از منو هايي كه وقتي كاربران روي آن حركت مي كنند، پايين مي آيند روشي موثر در هماهنگ شدن صفحات سايت خواهد بود.

وقت گذاشتن براي سئو و بهينه سازي سايت

بيشتر شدن رقابت، بهينه سازي و سئو را براي فروشگاه هاي اينترنتي به امري ضروري تبديل نموده است. بدون استفاده از يك وب سايتي كه به درستي بهينه شده باشد، شما تنها خواهيد توانست بعضي مشتريان را از طريق پرداخت هزينه هاي تبليغاتي به وب سايت خود بياوريد. محتواي مربوط و سودمند يك جنبه ضروري كه بايد به آن توجه نمود.

راهنمايي هاي بالا براي كمك به طراحان، توسعه دهندگان و صاحبان سايت ها مي باشد. با اين وجود، اگر بخواهيد نتايج خوب را بيابيد، ضروري است كه به اين نكات توجه داشته باشيد. علاوه بر ساخت يك سايت فروشگاه اينترنتي خوب، واجب مي باشد كه محصولاتي با كيفيت خوب را به فروش برسانيد و يك سيستم پشتيباني كارآمد براي دستيابي به موفقيت ايجاد كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۴ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۳۷:۵۸ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

از استارت آپ ها گرفته تا كسب و كار هاي كوچك شركت هاي زيادي هستند كه مي توانند از فروشگاه هاي اينترنتي بهره مند شوند. در جامعه رقابتي امروز ديگر مشتريان دوست ندارند به خيابان ها بروند و اغلب آن ها ترجيح مي دهند كه محصولات مورد نياز خود را در خانه و از طريق فروشگاه هاي اينترنتي سفارش دهند.

چرا فروشگاه هاي اينترنتي در حال رشد هستند؟

در همين سال گذشته هزاران فروشگاه بسته شدند و بسياري از خرده فروشان سنتي آسيب هايي را متحمل شدند. اما خريد ها در جاي ديگري در حال رشد و شكوفايي هستند: اينترنت

در طول دهه گذشته، ميزان فروش فروشگاه هاي اينترنتي حدود 19 درصد در سال افزايش يافته است. حتي در بدترين شراط نيز كه ميزان فروش خرده فروشان 2 درصد كاهش يافته بود ميزان فروش فروشگاه هاي اينترنتي 1.4 درصد افزايش يافته بود. همان طور كه مشخص است در حالي خرده فروشان سنتي در حال تلاش براي بقاء و زنده ماندن كسب و كار خود هستند، شاهد اين هستيم كه فروشگاه هاي اينترنتي يك موج جديدي از نوآوري و پيشرفت اقتصادي را ايجاد كرده اند.

رشد فروشگاه اينترنتي 

اگر شما هنوز درباره طراحي يك فروشگاه اينترنتي دچار شك و ترديد هستيد توصيه مي شود به موارد زير كه به بررسي عوامل مهم طراحي فروشگاه اينترنتي براي كسب و كار هاي مختلف پرداخته است توجه نماييد:

برند سازي

استفاده از فروشگاه اينترنتي يك راه حل ايده آل است كه شما از طريق آن نام برند خود را از يك فروشگاه قديمي و سنتي به يك برند دوست داشتني و نوآورانه تبديل نماييد. با ارائه دادن محصولات مختلف در 24 ساعت شبانه روز همراه با خدمات آنلاين، وبلاگ ها و شبكه هاي اجتماعي شما مي توانيد بدون هيچ گونه نگراني كسب و كار مورد نظرتان را گسترش دهيد. 

برند سازي 

راحتي و آسان بودن 

يك فروشگاه اينترنتي در تمام طول شبانه روز در دسترس خواهد بود و مشتريان شما هميشه مي توانند از آن بازديد كنند. امروزه اغلب مردم وقت خود را صرف خريد اجناس خود به صورت فيزيكي نمي كنند و بيشتر به خريد هاي آنلاين روي آورده اند تا از آن طريق موارد مورد نياز خود را جستجو نمايند. به همين جهت شما مي توانيد با طراحي يك فروشگاه اينترنتي مناسب راحتي و آسايش در خريد را به مشتريانتان هديه كنيد.

به دست آوردن مشتريان بيشتر

با توجه به اين كه اينترنت براي ميليون ها نفر در سراسر جهان در دسترس مي باشد، در نتيجه آن ها مي توانند در هر لحظه از وب سايت شما بازديد كنند، به همين جهت افرادي كه قصد دارند كسب و كار خود را گسترش دهند و به دنبال مخاطبان بيشتر و بزرگ تري هستند مي توانند از اين فرصت استفاده نمايند. با انجام يك مقايسه ساده بين ميزان مشترياني كه شما مي توانيد از طريق يك فروشگاه اينترنتي به دست آوريد و تعداد مشترياني كه مي توانيد از طريق يك مغازه در خيابان اصلي شهر جذب كنيد نشان مي دهد كه استفاده از فروشگاه هاي اينترنتي براي گسترش كسب و كار شما ضروري خواهد بود.

افزايش مشتريان 

ايجاد فرصت هاي بازاريابي

وب سايت شما يكي از بهترين ابزار هاي بازاريابي كسب و كار شما مي باشد. شما مي توانيد با استفاده از سئو، وب سايت خود را در بين وب سايت هاي با رتبه هاي برتر موتور هاي جستجو مانند گوگل قرار دهيد. هميچنين استفاده از تكنيك هاي مختلف مانند تبليغات كليكي، بازاريابي شبكه هاي اجتماعي و ايميل ماركتينگ مي توانند به وب سايت شما كمك نمايند

مقياس پذير بودن

در حالي كه كسب و كار شما در حال رشد است، شما قصد داريد كه محدوده محصولات و مخاطبان مورد نظرتان را افزايش دهيد و همچنين كسب و كار خود را به دليل افزايش نياز هاي مشتريان و مصرف كنندگان گسترش دهيد. استفاده از يك فروشگاه اينترنتي به شما اين امكان را مي دهد تا گزينه هاي پرداخت بيشتري را اضافه كنيد و يا زماني كه تصميم به ارسال كالايي داريد در مورد تغيير كردن موقعيت هاي مكاني نگراني نداشته باشيد. 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۲۳:۵۶ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

ممكن است فروشگاه اينترنتي شما در حال حاظر از وضعيت خوبي برخوردار باشد، اما توسعه تجارت الكترونيك سرعت بسيار زيادي دارد. اگر شما فروشگاه خود را با استفاده از آخرين ابزار هاي توسعه فروشگاه هاي اينترنتي آپديت نكنيد، اين امكان وجود دارد كه علاوه بر به دست نياوردن مشتريان جديد حتي مشترياني كه در فروشگاه شما وجود دارند را نيز از دست بدهيد. در اين مقاله به چگونگي آپديت كردن فروشگاه هاي اينترنتي پرداخته ايم:

فروشگاه 

مطالعه وبلاگ هاي صنعتي

وبلاگ هاي فروشگاهي صنعتي زيادي وجود دارند كه شما نحوه آپديت كردن يك فروشگاه اينترنتي را مي توانيد با تحليل اين وبلاگ ها ياد بگيريد. همچنين مي توانيد از يك سرويس هاي مديريت فيد مانند Feedly استفاده كنيد. با استفاده از اين روش شما مي توانيد به جاي اين كه هر روز به وب سايت هاي مد نظرتان سر به بزنيد به راحتي از اطلاعات آن ها آگاهي پيدا كنيد.

ايجاد ارتباط با بازرگانان

در حالي كه خواندن مقالات صنعتي براي شروع بسيار مفيد است، اما برقراي ارتباط با بازرگانان مختلف ضروري است. ساير بازرگانان فروشگاه هاي اينترتي داستان هايي براي گفتن و تجربه اي براي به اشتراك گذاشتن با شما دارند كه استفاده از اين اطلاعات قطعا مي تواند به پيشرفت شما كمك كند. ايجاد روابط قوي با ساير فروشگاه هاي تجارت الكترونيك، بينش شما را نسبت به فن آوري هاي جديد كه از آن استفاده مي كنند، گسترش خواهد داد و فرصت هاي جديد بازاريابي كه آن ها در حال بهره بردن از آن هستند را در اختيار شما قرار مي دهد.

عضويت در انجمن هاي اينترنتي

شما هميشه نمي توانيد با متخصصان تجاري و متخصصان تجارت الكترونيك ملاقات شخصي داشته باشيد. استفاده از انجمن هاي اينترنتي آنلاين اين امكان را به شما خواهد داد تا به صورت اينترنتي از مزاياي برقراري ارتباط با متخصصان تجاري بهره مند شويد. استفاده از شبكه هاي اجتماعي مانند فيس بوك يكي از بهترين راه ها براي ايجاد اين گونه ارتباطات است.

ثبت نام در خبرنامه ها

با توجه به اين كه كسب و كار هاي اينترنتي به سرعت در حال توسعه هستند شما فرصت نخواهيد كرد كه هر روز براي به دست آوردن اطلاعات جديد به جستجو بپردازيد. ثبت نام در خبر نامه ها و ارسال آخرين اخبار تجارت الكترونيكي به صندوق پستي شما يك راه مناسب براي پيشرفت شما خواهد بود. اين گونه وب سايت ها اغلب به جمع آوري جديد ترين مطالب و اخبار توسعه فروشگاه هاي اينترنتي مي پردازند و سپس آن ها را براي شما ارسال مي كنند، بدون اين كه شما زحمتي براي جستجو اين مطالب داشته باشيد.

شركت در مراسم ها و رويداد ها

جلسات، كنفرانس ها و ساير رويدادهاي تجارت الكترونيك براي هر بازرگان فروشگاه اينترنتي كه به دنبال درك عميق از صنعت است بسيار مهم مي باشد. در اين جلسات شما مي توانيد از سخنراني كارشناسان كه در خط مقدم فن آوري تجارت الكترونيك فعاليت دارند، بهره مند شويد.

در پايان اگر مي خواهيد با تغييرات مهم در تجارت الكترونيك دانش خود را به روز نگه داريد، بايد حداقل تعداد كمي از اين منابع را بررسي كنيد. هنگامي كه فهرستي قوي از منابع قابل اعتماد را ايجاد كرديد، مي توانيد تغييرات در زمينه تجارت الكترونيك را به عنوان يك كار لذت بخش و پرطرفدار ادامه دهيد.

فروشگاه اينترنتي 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ بهمن ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۲۲:۴۶ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

اهميت طراحي فروشگاه هاي اينترنتي از آن جا نشات مي گيرد كه مي تواند كسب و كار شما را در مقابل رقبايتان متمايز كرده و گستره فعاليت و فروش محصولات شما را به فضايي نامحدود برساند. شما مي توانيد با استفاده از يك فروشگاه اينترنتي آنلاين بسياري از محصولات و خدمات شركت و كمپاني خود را به صورت آنلاين در اختيار مشتريان خود قرار دهيد. استفاده از درگاه هاي پرداخت امن در اين مدل فروشگاه ها بسيار حائز اهميت مي باشد و مي تواند تاثير زيادي در جلب اعتماد مشتريان و بازديد كنندگان به وب سايت فروشگاهي شما داشته باشد. امروزه فروشگاه هاي اينترنتي زيادي در سراسر كشور مشغول فعاليت مي باشند كه از معروف ترين آن ها مي توان به ديجي كالا و باميلو اشاره كرد، البته شما براي شروع حتما نبايد يك فروشگاه اينترنتي بزرگ راه اندازي كنيد و ايجاد يك فروشگاه متوسط با امكاناتي خوب مي تواند گامي موثر در موفقيت شغلي شما محسوب گردد. فروشگاه هاي اينترنتي آمازون، علي بابا، ebay ،asos و walmart از جمله معروف ترين فروشگاه هاي اينترنتي دنيا مي باشند كه هر يك داراي مشخصات منحصر به فردي مي باشند. براي طراحي فروشگاه هاي اينترنتي بايد به يك سري قوانين و اصول توجه داشت كه در ادامه اين مطلب ذكر شده اند.

طراحي فروشگاه اينترنتي مناسب و كاربر پسند در كنار رعايت اصول سئو و موتورهاي جستجو و همچنين طراحي قالب رسپانسيو يا واكنش گرا و استفاده از تكنولوژي هاي جديد از جمله html5 - php - angular - ajax و عدم وابستگي به سيستم هاي آماده با امنيت بالا و دريافت گزارش از تمام حملات از طرف ربات ها و هكر ها با حجم بسيار كم كد نويسي را در نرم افزار فروشگاه اينترنتي شركت نوپرداز تجربه نماييد. مبحث ريسپانسيو بودن صفحات سايت شما از اين جهت كه وب سايت شما در تمامي دستگاه هاي تلفن همراه به صورتي مناسب به نمايش در آيد، از اهميت بالايي برخوردار خواهد بود. استفاده از به روز ترين تكنولوژي روز جهان و استفاده از طرح گرافيكي و رابط هاي كاربري مناسب از جمله خدمات شركت طراحي وب سايت و فروشگاه اينترنتي نوپرداز مي باشد. توجه داشته باشيد كه توجه به ظاهر و ديزاين فروشگاه اينترنتي شما عامل مهمي است كه مي تواند بسياري از بازديد كنندگان را به كاربران فروشگاه اينترنتي شما تبديل نمايد يا برعكس بسياري از كاربران را نيز از وب سايت شما گريزان نمايد. دريافت مشاوره از شركت هاي متخصص در زمينه طراحي فروشگاه هاي اينترنتي از جمله مهم ترين عواملي است كه شما بايستي به آن ها توجه ويژه اي داشته باشيد.

مزيت هاي طراحي فروشگاه اينترنتي

  • توسعه كسب و كار شما به فضاي نامحدود اينترنت
  • دسترسي 24 ساعته مشتريان به محصولات فروشگاه اينترنتي
  • كاهش چشم گير هزينه هاي مربوط به تبليغات و بازاريابي
  • دسترسي به بازار جهاني
  • ارتباط مستقيم و آنلاين با مشتريان
  • افزايش بازديد كنندگان از محصولات موجود در فروشگاه
  • پيشي گرفتن از رقباي خورده فروش و برنديگ فروشگاه شما
  • افزايش قدرت خريد مشتريان و امكان مشاهده و مقايسه محصولات فروشگاه با يكديگر

ويژگي برنامه فروشگاه اينترنتي

  • برقراري ارتباط تجاري با مشتريان و افزايش فروش و جلب رضايت آنان
  • ارائه اطلاعات دقيق از وضعيت فروش محصولات و ميزان سودآوري
  • متناسب سازي فروش و اعطاي تخفيف براي مشتريان
  • استفاده از بهترين روش هاي فرستادن كالا
  • انبار داري و مديريت انبارها، محاسبه هزينه ها و موجودي كالا
  • پشتيباني شبانه روزي شركت نوپرداز به صاحبان فروشگاه اينترنتي
  • آگاه نمودن مشتريان از كالا و خدمات تازه فروشگاه
  • طراحي قسمت نظرات و پيشنهادات مشتريان
  • ايجاد امكانات تخصصي سئو و بهينه سازي فروشگاه هاي اينترنتي 
  • دسته بندي محصولات و ايجاد منو ناوبري مناسب 
  • طراحي سبد خريد با امكانات كامل
  • رعايت مهم ترين و پيشرفته ترين اصول سئو و بهينه سازي فروشگاه هاي اينترنتي
  • طراحي قالب ويژه براي كسب و كار ها مختلف

سئو وب سايت هاي فروشگاه اينترنتي 

تا به امروز بسياري از صاحبان كسب و كار ها فكر مي كردند به دليل اين كه بسياري از صفحات وب سايت هاي فروشگاه هاي اينترنتي داراي محتواي ثابتي بوده و نمي توان در زمينه سئو آن ها فعاليتي داشت، اين گونه وب سايت ها در زمينه سئو نمي توانند پيشرفتي داشته باشند اما حقيقت چيز ديگري را ثابت كرده است. فروشگاه هاي اينترنتي نياز به يك استراتژي خاص در زمينه سئو هستند، زيرا سئو اين گونه وب سايت ها به مراتب مي تواند سخت تر باشد. استفاده از متخصصين سئو يكي از رمز هاي موفقيت در اين زمينه هست. آن ها مي توانند با خلاقيت و تجربه خود فروشگاه شما در بين ساير رقباي اينترنتي شما در جايگاه بالاتري قرار دهند. آپديت كردن توضيحات و مشخصات محصولات، ايجاد وبلاگ و همچنين طراحي صفحه پيشنهادات و پرسش و پاسخ هاي مشتريان از جمله راه كار هاي مهم سئو در فروشگاه هاي اينترنتي مي باشد. در نتيجه با استفاده از سئو و بهينه سازي فروشگاه اينترنتي خود مي توانيد بهترين راه تبليغات محصولات خود را ايجاد نماييد.

قالب فروشگاه هاي اينترنتي

يكي مهم ترين قسمت هاي طراحي فروشگاه هاي اينترنتي، قالب آن ها است. توجه كردن به مباحث رابط كاربري و تجربه كاري در هنگام طراحي قالب ها باعث مي شود بازديد كنندگان فروشگاه شما دچار سردر گمي نشوند و بتوانند به راحتي به صفحات مد نظر خود دست يابند. امروزه سايت هاي زيادي هستند كه حتي بسياري از قالب ها را به صورت رايگان به بازديد كنندگان خود ارائه مي دهند اما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه قالب فروشگاه ها بسته نوع كسب و كار شما با يكديگر متفاوت هستند. شما بايد پس از مشاهده يك نمونه دمو گرافيكي از فروشگاه اينترنتي خود و انجام تحليل و بررسي هاي لازم سفارش تهيه آن را به شركت مورد نظرتان ارائه دهيد. وب سايت هايي مانند themeforest از جمله مهم ترين سايت هاي ارائه دهنده انواع قالب هاي فروشگاهي مي باشند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۱۷:۲۹ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

طراحي و مديريت فروشگاه هاي اينترنتي مي تواند بسيار آسان تر و ارزان تر باشد اما چگونه مي توانيم مطمئن شويم نتيجه آن يك موفقيت بزرگ خواهد بود؟ در اين مقاله توصيه هايي براي كارآفرينان دنياي اينترنت ذكر شده است:

امروزه دستگاه هاي موبايل و تبلت ها فرآيند خريد محصولات را دستخوش تغييراتي كرده اند. شما مي توانيد هر چيزي را كه مد نظرتان هست، از يك پيتزا گرفته تا يك صندلي چرخ دار را از طريق فروشگاه هاي اينترنتي به راحتي خريداري نماييد. به خاطر همين سادگي ها، فروشگاه هاي اينترنتي آنلاين به سرعت در حال گسترش و ظهور هستند. 

خيلي از افراد اعتقاد دارند كه طراحي فروشگاه اينترنتي آنلاين كار آساني است. كافي است شما يك دامنه و فضاي ميزباني تهيه كنيد، با استفاده از يك سيستم مديريت محتوا مناسب و تركيب تم ها به خواسته خود دست يابيد. اما حقيقت امر اين طور نيست. طراحي يك فروشگاه اينترنتي خوب كار بسيار سختي است و دست يابي به موفقيت و كاربر پسند نمودن آن حتي كار را سخت تر هم خواهد كرد. در زير به بررسي نكاتي مي پردازيم كه شما با استفاده از آن ها مي توانيد صاحب يك فروشگاه آنلاين موفق شويد. 

صفحه اصلي

صفحه اصلي چهره شركت شما است، پس بايد خوانايي بالايي داشته باشد و به وضوح قابل درك باشد. مشتريان شما به زمان خود اهميت بسيار زيادي مي دهند، پس سعي نكنيد كه براي معرفي محصولات و خدمات فروشگاه خود آن ها را معطل كنيد. تلاش كنيد در كوتاه ترين زمان ممكن مهم ترين اطلاعات را به مشتريان خود انتقال دهيد. در صفحه اصلي درباره چگونگي پيدايش فروشگاه اينترنتي خود يا تعداد مديران فروش فعال در فروشگاه اينترنتي صحبتي نكنيد و اين مطالب را به قسمت درباره ما انتقال دهيد. البته اين در شرايط عمومي است، هر چند ممكن است استثنائاتي نيز وجود داشته باشند.

صفحه اصلي 

در اينجا تصويري از يك فروشگاه اينترنتي را مشاهده مي كنيد. همانطور كه مي بينيد، اطلاعات بي اهميتي وجود ندارد و شما مي توانيد آن چه را كه فروشگاه ارائه مي دهد در چند ثانيه درك كنيد. 

يك صفحه اصلي خوب به صفحات موجود در دسته بندي ها لينك مي دهد تا ناوبري سايت آسان تر شود و از نظر تجربه كاربري نيز مناسب خواهد بود. گاهي اوقات ممكن است شما قصد قرار دادن بنر هاي تبليغاتي يا پيشنهادات ويژه را داشته باشيد كه مي توانيد آن ها را در صفحه اصلي قرار دهيد. استفاده از چت آنلاين براي پاسخ گويي سريع به سوالات مشتريان نيز يكي از روش هاي افزايش رضايت كاربران شما خواهد بود.

دسته بندي صفحات

براي يك لحظه فروشگاه اينترنتي آنلاين خود را به عنوان فروشگاه آفلاين در نظر بگيريد؛ صفحات قسمت دسته بندي شما مانند بخش هاي كوچكتر در آن هستند و به مشتريان شما نشان مي دهند كه چه چيزي در قفسه هاي فروشگاه شما وجود دارد: محل عكس ها، گزينه افزودن به سبد خريد و برخي اطلاعات مفيد  (توضيحات كوتاه، امتياز، و غيره). شما همچنين مي توانيد گزينه هاي مرتب سازي (پرفروش ترين محصولات، بررسي تعداد، قيمت، جديدترين، و غيره) را هم در دسته بندي هاي خود لحاظ كنيد.

به عنوان مثال در فروشگاه اينترنتي زير آپشن هاي زيادي در اختيار مشتريان قرار داده شما تا آن ها بتوانند به سرعت محصول مورد نظر خود را پيدا كنند.

دسته بندي سعي كنيد بسته به محدوده محصول شما و مشتريان خود از بهترين رويكرد براي عرضه محصولات خود به مشتريان استفاده كنيد. 

صفحه محصول

يك مشتري صفحات وب سايت شما را پيمايش مي نمايد تا به يك صفحه محصول برسد. قصد او اين است كه محصول مورد علاقه خود را پيدا كند كه احتمالا قصد خريد آن را خواهد داشت. تصميم نهايي او به شدت به كيفيت و كميت اطلاعاتي كه شما ارائه مي دهيد بستگي دارد. اما به اين معنا نيست كه شما توصيف 1000 كلمه اي براي محصولات خود بنويسيد. شما بايد اطلاعات مربوط به محصول را به طوري سازگار و سازمان دهي شده به مشتري نشان دهيد.

محصولات فروشگاه اينترنتي

 در زير اجزاي اصلي صفحه محصول را بررسي مي كنيم:

تصاوير: مردم هنگام خريد از سوپر ماركت ها به دقت محصول، رنگ، شكل و بسته بندي آن را بررسي مي كنند، اما آن ها نمي توانند اين كار ها را در فروشگاه هاي اينترنتي انجام دهند. شما بايد اين شكاف را از بين ببريد. به همين جهت سعي كنيد از تصاوير با كيفيت استفاده كنيد و قابليت هايي مانند انتخاب رنگ محصول و زوم كردن را نيز براي آن قرار دهيد.

توضيحات: شما مي توانيد يك توضيح كوتاه براي بررسي كلي محصول و يك توضيح بلند شامل اطلاعات فني محصول را ارائه دهيد. 

قيمت: اغلب فروشگاه هاي اينترنتي آنلاين قيمت محصولات را نشان مي دهند و جاي تعجب هم ندارد. هيچ كسي براي خريد محصولي كه قيمت آن را نمي داند ريسك نخواهد كرد. اگر محصولي شامل تخفيف مي شود، بهتر است اطلاعات آن را با مقايسه قيمت فروش آن با قيمت كنوني ارتقاء دهيد.

افزودن به سبد خريد: بياييد صادق باشيم، هدف اصلي شما اين نيست كه طرح، عكس يا هر چيز ديگري را نشان ندهيد. هدف اصلي شما فروش است. بنابراين يك گزينه خريد به صورت برجسته در سايت خود قرار دهيد. علاوه بر اين، شما مي توانيد گزينه هاي "افزودن به ليست مقايسه" و "افزودن به ليست علاقه مندي ها" را هم نمايش دهيد.

وقتي يك مشتري يك محصول را خريداري كرد، اين بسيار عالي است كه محصولات بيشتري را براي خريد به او پيشنهاد دهيد. بنابراين هدف شما در اينجا اين است كه محصولات بيشتري را ارائه دهيد كه با سليقه مشتري شما منطبق باشد. شما مي توانيد محصولات مرتبط را براي خريد به او پيشنهاد دهيد. اين تكنيك مي تواند مقداري سفارش در فروشگاه شما را افزايش دهد.

پيشنهادات ويژه و تبليغاتي

خوب، بياييد تصور كنيم كه شما در حال حاضر يك سايت با صفحات معتبر، دسته ها و محصولات داريد. حالا شما نياز به جذب مشتري داريد و بايد طرح بازاريابي و تبليغات خود را شروع كنيد. استفاده از صفحات فرود، كد هاي كپن و حتي بازي ها مي تواند در اين زمينه كمك زيادي به شما كند.

فروشگاه اينترنتي 

براي مثال، در اينجا تصويري از يك صفحه با شمارش معكوس مشاهده مي نماييد. اين يك راه حل بسيار خوب براي فروش محصولات از طريق ايجاد حس اضطرار در مشتريان خواهد بود. 

پيگيري و تجزيه و تحليل

وقتي شما زمان و هزينه زيادي را صرف فروشگاه اينترنتي خود كرده ايد، قطعا مي خواهيد بفهميد كه تاثير آن روي كاربران شما به چه صورتي بوده است. ساده ترين راه براي دريافت اين اطلاعات، استفاده از Google Analytics مي باشد. امروزه ابزار هاي حرفه اي زيادي براي تجزيه و تحليل وبسايت شما وجود دارند (مانند سايت ahrefs.com و سايت semrush.com) كه استفاده از آن مي تواند كمك زيادي به بهبود وضعيت وب سايت شما نمايد.

آيا اين همه تلاش ارزشش را دارد؟

يك پاسخ ساده وجود دارد: بله فروشگاه شما مانند يك جوانه است؛ شما بايد از آن مراقبت كنيد، آن را آب بدهيد و آن را تغذيه كنيد. يك روزي كار سخت شما به درخت شكوفايي مي انجامد كه ميوه ها را به طور منظم تحويل مي دهد!


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۱۳:۱۸ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 57
دیروز : 9
افراد آنلاین : 1
همه : 6826
چت باکس
امکانات وب