طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي
طراحي سايت و فروشگاه اينترنتي

طراحي وب سايت در ساري و بهينه سازي آن

طراحي وب در تعيين حضور آنلاين شما حياتي است. حتي ساده ترين اصول طراحي وب مي تواند اثرات گسترده اي در موفقيت شما در بازار داشته باشد. كسب و كارها ، ديگر مي توانند تنها با داشتن يك طراح وب سايت كه از HTML اساسي استفاده مي كند يك وب سايت تعاملي بسازند . شركتهايي كه طراحي وب سايت را در اولويت قرار داده اند با تكامل و طراحي وب سايت و بهينه سازي آن، به طور چشمگيري در كسب و كارشان تغيير ايجاد كرده اند .

طراحي سايت در ساري

طراحي سايت در ساري

طراحي سايت و سئو در ساري

الگوريتم هاي موتور جستجو ب در رتبه بندي يك سايت بيشتر براساس كيفيت محتواي آن است . طراحي وب نيز نقش مهمي در بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO) بازي مي كند. صدها عامل وجود دارد كه نشان مي دهد چگونه طراحي وب مي تواند روي معيارهاي SEO شما تأثير بگذارد. اين عوامل مي توانند شامل: جزئيات طراحي، مانند چگونگي هماهنگي يك موضوع با زمان كاربر بر روي سايت باشند يا اينكه چگونه برنامه نويسي سايت بر توانايي يك موتور جستجو مي افزايد تا آن را به درستي رتبه بندي كند.

با توجه به اهميت طراحي وب سايت و سئو ، حتما بايد كار طراحي وب سايت به تيمي مجرب سپرده شود . شركت طراحي وب سايت وب افرا در مازندران و ساري در خدمت شماست تا در رسيدن به هدف شما را ياري سازد .

ارزش طراحي وب سايت

در مقياس فني كمتر، وب سايت شما به عنوان “چهره آنلاين” شركت شما در اينترنت عمل مي كند. اين كه آيا شما به دنبال طراحي سايت هايي هستيد كه منبع اوليه درآمد خود را از آن بدست آوريد و يا به دنبال كسب و كار مبتني بر تجارت الكترونيك مي گرديد، نحوه طراحي وب سايت مي تواند ترافيك سايت را افزايش دهد يا آن را از بين ببرد. به عنوان مثال، اگر شما يك وب سايت طراحي شده نداشته باشيد كه درست به بازديد كننده نگاه نكنيد، بسيار بعيد است كه آنها اعتماد كافي به كسب و كار شما براي خريد بدست آورند. طراحي سايت مناسب بازتاب كسب و كار در پشت آن است، و به منظور ايجاد اعتبار يك كسب و كار و يا بدست آوردن درآمد از وب سايت ، حتما بايد طراحي سايت درست انجام شود .

طراحي سايت در ساري

طراحي سايت در ساري

سرمايه گذاري در طراحي وب سايت براي رسيدن به هدف

حتي اگر قصد نداريد درامد خود را از طراحي وب سايت بدست آوريد و شايد شما فقط مي خواهيد يك سايت شخصي و وبلاگ يا يك پلت فرم آنلاين براي نشان دادن رزومه خود داشته باشيد، شما هنوز هم بايد به طراحي سايت توجه داشته باشيد. هر هدفي كه مي خواهيد با وبسايت خود به دست آوريد، مي توان آن را با سرمايه گذاري در طراحي وب سايت برتر به دست آورد.

نمونه كارهاي شركت طراحي وب افرا

نمونه كارهاي شركت طراحي سايت وب افرا را مشاهده كنيد تا مثال هاي بيشتري از چگونگي پياده سازي و طراحي سايت توسط ما را ببينيد .


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۵۰:۱۶ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

كسب و كار هاي كوچك و فروشگاه اينترنتي

كسب و كار هاي كوچك بهتر است براي افزايش فروش محصولات خود گزينه هاي تجارت الكترونيك مناسبي انتخاب كنند. يكي از مهم ترين آن ها جذب و حفظ مشتريان فروشگاه است. فروشگاه اينترنتي در واقع فرآيند خريد و فروش محصولات است كه از طريق اينترنت انجام مي پذيرد. امروزه مردم از خريد و فروش آنلاين دليل سرعت بالا و آسان بودن استفاده از آن استقبال خوبي كرده اند. 

استفاده از فروشگاه هاي اينترنتي مي تواند به كسب و كار شما براي رسيدن به بازار هاي جديد كمك كند و افزايش فروش محصولات شما را در پي داشته باشد. اما بسته هاي نرم افزاري فروشگاه هاي اينترنتي گسترده هستند و طيف وسيعي از قيمت ها را در بر ميگيرند. براي اين منظور مطمئن شويد كه درك درستي از نياز هاي كسب و كار خود داريد و ساير فروشگاه هاي اينترنتي را بررسي كنيد.

شايد مهم ترين نكته اي كه بعد از طراحي فروشگاه اينترنتي بايد بررسي نمود، سئو و بهينه سازي فروشگاه اينترنتي است و نياز به تخصص و تجربه كافي در اين زمينه دارد. هر چقدر هم كه وب سايت شما زيبا و كاربرپسند باشد، در صورتي كه بازديد كننده اي نداشته باشيد دچار مشكل خواهيد شد. به همين خاطر استفاده از نيرو هاي متخصص براي بهبود وضعيت سايت فروشگاهي شما از جمله ملزومات مي باشد.

فروشگاه اينترنتي  

برنامه ريزي براي فروشگاه اينترنتي

استفاده از يك فروشگاه اينترنتي حرفه اي گام مناسبي براي رشد كسب و كار شما است اما شما بايد براي كسب موفقيت به تكنولوژي روز دنيا و كسب و كار خودتان توجه داشته باشيد. پرسش هاي زير مي تواند به شما كمك كند:

  • آيا استفاده از يك فروشگاه اينترنتي براي كسب و كار من مناسب است؟ اگر هست، چرا؟
  • رقيبان من چه كساني هستند و آن ها چه زماني شروع به كار كرده اند؟
  • آيا مي توانم اين سيستم كسب و كار آنلاين خود را به صورت اينترنتي هم پردازش كنم؟
  • وب سايت من چه كاري بايد انجام دهد؟ آيا نياز به دسته بندي ها و زير دسته هاي مختلفي دارد؟
  • آيا به سبد خريد نياز دارم؟
  • براي يك فروشگاه آنلاين چه دانش و اطلاعاتي مورد نياز من است؟
  • چگونه ترافيك ورودي به فروشگاه اينترنتي را افزايش دهم؟

كتاب آموزش فروش و طراحي فروشگاه اينترنتي

هر چند بحث طراحي فروشگاه اينترنتي از نظر ساختار برنامه نويسي و پلن هاي مختلف كسب و كار بسيار گسترده است اما در اين قسمت يك كتاب الكترونيكي قرار داده ايم. اين كتاب به شما در طراحي فروشگاه اينترنتي و روش هاي فروش محصولات كمك مي كند. با مطالعه اين كتاب ديد بهتري نسبت به فروشگاه هاي اينترنتي و روش هاي مختلف فروش به دست مي آوريد.

دانلود كتاب: medi_booklet_e-commerce_accessible_e_final.pdf [395.17 KB] 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۴۹:۰۵ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

امروزه طراحي وب سايت ها پيچيده تر از گذشته شده است و معمولا طوري نيست كه شخص بتواند بدون داشتن مهارت كافي در زمينه طراحي سايت اين كار را انجام دهد. نكته اي كه بسيار اهميت دارد اين است كه مطمئن شويد وب سايت شما متناسب با اهداف تجاري و كسب و كار شما طراحي شده است و تجربه كاربري مناسبي را براي بازديدكنندگان ايجاد خواهد نمود. 

يكي از راه هاي اطمينان از كار تيم در هنگام طراحي قسمت هاي مختلف وب سايت، ايجاد سبك طراحي وب سايت است. استفاده از مستندات طراحي براي يكپارچه سازي تجربه در صفحات مختلف وب سايت سودمند مي باشد. همچنين به شما كمك مي كند تا اطمينان پيدا كنيد كه آيا اين طراحي از دستورالعمل هاي برند پيروي مي كند و به عنوان بخشي از برند كلي شناخته مي شود با خير!

در ادامه مي خواهم نگاه دقيق تري به چگونگي ايجاد سبك طراحي سايت براي پروژه هاي شما داشته باشم.

راهنماي سبك چيست؟

راهنماي سبك مجموعه اي از عناصر طراحي شده، گرافيك و قوانين است كه طراحان و يا توسعه دهندگان بايد اطمينان حاصل كنند كه قطعات جداگانه وب سايت سازگار و يك تجربه ي منسجم در انتها ايجاد گرديده است.

سبك طراحي وب سايت 

اهميت ايجاد سبك طراحي در چيست؟

نكته اي كه بايد به ان توجه داشت اين است كه وقتي طراحان مختلفي بر روي وب سايت يا برنامه وب كار مي كنند بايد اطمينان حاصل شود كه آن ها بيش از حد تفسير نمي كنند و سبك ها را بر اساس اولويت شخصي خود تغيير نمي دهند يا اصلاح نمي كنند. در توسعه، با تعريف عناصر وب سايت، توسعه دهندگان براي استفاده مجدد از اين عناصر راحت هستند. علاوه بر اين، مي توانند آن را ساده تر كنند، زيرا آن ها عناصري را كه بايد كد گذاري كنند، دريافت مي كنند.

براي راحتي بيشتر كار برنامه نويسان، وظيفه طراحان اين است كه تمام حالت هاي احتمالي مانند كليك، بازديد و غيره را براي دكمه ها، عناوين، لينك ها و غيره در نظر بگيرند.

ايجاد سبك طراحي

بررسي نام برند تجاري

در ابتدا، شما بايد نام برند تجاري خود را بررسي كنيد تا بدانيد كه چه چيزي براي آن تعريف مي شود. مطلع شدن از داستان هاي پشت نام تجاري، مشاهده تيم، ماموريت و ارزش هاي شركت، مهم است. پس بايد به بررسي نام تجاري بپردازيد تا راهنماي سبكي كه توليد مي كنيد به خوبي نمايانگر برند تجاري شما باشد.

اگر شما يك طراحي هستيد كه از كدنويسي اطلاعاتي نداريد. به راحتي فتوشاپ خود را باز كرده و براي سند خود يك عنوان و يك توضيحات كوتاه از آن چه كه انجام داده ايد را ايجاد نماييد. اگر هم كدنويسي مي كنيد اين كار را با استفاده از html انجام دهيد.

تعريف تايپوگرافي

به گفته اوليور ريك اشتاينشتاين، تايپوگرافي 95 درصد از طراحي وب سايت است. 

شما بايد تايپوگرافي خوبي را ايجاد كنيد زيرا اين يكي از مهمترين ابزار هاي ارتباطي بين بازديدكنندگان و وب سايت شماست. در تعيين سلسله مراتب و شناسايي آن ها به مواردي مانند، انواع تگ هاي هدر: h1، h2، h3، h4، h5 و h6، تغييرات حرفه اي و كلاسيك براي سفارشي كردن طراحي لينك ها، متن شروع، ارائه خانواده فونت، وزن و رنگ و غيره فكر كنيد.

طراحي سايت 

رنگ ها در طراحي

اين باور نكردني است كه چگونه انسان رنگ و رنگ هاي مرتبط با مارك هاي معروف را درك مي كند. مثلا كوكا كولا، مطمئن هستنم كه شما الان ببينيد قرمز است. 

رنگ هاي اوليه براي راهنماي سبك وب سايت خود را متناسب با قالب سايت تنظيم نماييد، رنگ هاي غالب بايد شامل بيش از سه سايه باشد. با اين حال، در برخي موارد، به منظور نشان دادن رابط كاربري نياز به رنگ هاي ثانويه و حتي گرم تري داريد، همچنين مطمئن شويد كه آنها را نيز تعريف مي كنيد. رنگ هاي خنثي مثل سفيد، خاكستري و سياه را بعنوان رنگ هاي اصلي نام تجاري براي برجسته سازي بيشتر انتخاب كنيد.

رنگ ها در طراحي 

صدا ها در طراحي

در طراحي وب سايت شما صدا ها مي توانند اثر بخشي خوبي داشته باشند. اين مي تواند يك صداي ساده براي استقبال از كاربران باشد يا يك هشدار براي خطاي 404 سايت شما. مثلا به جاي اعلام "خطاي 404" شما مي توانيد بگوييد: "متاسفانه شما با خطاي 404 مواجه شده ايد".

آيكون ها

آيكون ها از هزاران سال پيش وجود داشته و بزرگتر از متون و كلمات هستند. سعي كنيد از آيكون ها در پروژه هاي خود استفاده نماييد زيرا آنها يك بازديد فوري براي بازديدكنندگان ارائه مي دهند كه چه اتفاقي مي افتد و چه اتفاقي خواهد افتاد. انتخاب آيكون هاي مناسب، محتواي بيشتري نسبت به پالت هاي رنگ يا گرافيك ارائه مي دهد. هنگام استفاده از آيكون، اطمينان حاصل كنيد كه در مورد مخاطب هدف، مذهب و تاريخ او فكر كرده ايد. بنابراين از تصورات غلط و سوء تفاهم جلوگيري خواهد شد. يكي ديگر از موارد مهم اين است كه در مورد نام تجاري و ارزش آن فكر كنيد.

آيكون در طراحي سايت 

Iconfinder يك ابزار عالي براي پيدا كردن آيكون بسيار جذاب براي پروژه هاي شما است.

تصاوير

تصاوير هزاران كلمه را بيان مي كنند. اطمينان حاصل كنيد كه وب سايت شما شامل تصاويري باشد كه سبك و جهت وبسايت شما را تعريف مي نمايند. بار ديگر، در مورد ارزش هاي نام تجاري و وظايف آن فكر كنيد. به عنوان مثال، يك سازمان خيريه از تصاوير قابل توجهي برخوردار است كه داراي احساسات قوي و تماس با احساسات انساني است تا آن ها بتوانند كالاهاي ضروري زندگي مانند آب، غذا، برق و آموزش و پرورش را به دست آورند.

تصاوير در طراحي سايت 

فرم ها

فرم ها همان چيزي هستند كه باعث مي شوند وب سايت شما تعاملي تر و پويا شود، تا كاربر بتواند داده ها را وارد كند و پس از آن ميتوانيد آن را دستكاري كنيد و كارهاي مختلفي را انجام دهيد. بنابراين اطمينان حاصل كنيد كه يك سلسله مراتب را ايجاد كرده ايد كه شامل بازخورد احتمالي از فرم ها باشد. مثل خطا، پيام هاي هشدار دهنده و پيام موفقيت آميز، مواردي نظير رمز عبور بسيار ضعيف، ايميل معتبر و پيغام هاي موفقيت ساده مانند "ايميل فرستاده شد".

دكمه ها

دكمه ها تركيبي از پالت رنگ، فرم ها و صدا ها هستند. با استفاده از اين امكاناتي كه قبلا ايجاد شده براي ساخت دكمه هاي ثابت و كاربردي با طرح هاي مختلف استفاده نماييد.

فاصله ها

چگونه مي توان فاصله را در راهنماي سبك قرار داد؟ بسيار مهم است كه فاصله را ذكر كنيد. اين مي تواند به صورت يك شبكه براي طرح استفاده شود؛ مي توان فاصله بين سرصفحه، دكمه ها، تصاوير، فرم ها و عناصر ديگر را تعريف كرد. استفاده منظم از فاصله ها باعث مي شود كار شما ساختار يافته و حرفه اي باشد.

بايد ها و نبايد ها

يك بخشي از بايد ها و نبايد ها براي طراحي ايجاد كنيد. اين قسمت شبيه به يك FAQ مي باشد. در اين قسمت مي توانيد شايع ترين مشكلات را بررسي كنيد و براي حل آن ها تصميم درست را اتخاذ نماييد.

بهترين نمونه هاي سبك طراحي

در اين جا برخي از بهترين نمونه هاي راهنماي سبك طراحي را قرار داده ايم. به ياد داشته باشيد كه اين راهنمايي ها به شدت تحت تأثير تنظيم سازمان، ديد، مأموريت و ارزش ها قرار مي گيرند و برخي از تصميمات ممكن است در ارتباط با آنچه كه انجام مي دهيد، بي اهميت يا غير منطقي باشد، بنابراين كوركورانه چيزهايي را كه در آنجا انجام مي شود دنبال نكنيد.

Spotify 

Spotify

Dropbox

Dropbox

 راهنماي طراحي Kickstarter

 راهنماي طراحي  

نتيجه گيري

شما بايد درباره برندي كه قصد ايجاد راهنماي سبك طراحي مطالعه نماييد و اطمينان حاصل نماييد كه قسمت هاي مختلف طراحي شما به درستي با هم ارتباط دارند، راهنماي سبك هماهنگ است و شامل تمام سناريوهاي ممكن است.

اميدوارم اين مقاله براي شما مفيد واقع شده باشد. در صورتي كه فكر مي كنيد نكته اي را فراموش كرده ايم يا نظر و پيشنهادي داريد در زير براي ما نظر خود را ارسال كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۱۴:۳۷ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

طراحي سايت با وردپرس و توسعه ي آن

تيم ما ارائه دهنده طراحي و توسعه وب سايت وردپرسي كامل است كه شامل نام تجاري، بهينه سازي موتور جستجو و تمركز بر روي افزايش بازديد كنندگان است.

تيم طراحي ما از تكنولوژي و كدها استفاده مي كند و همچنين بر روي جذب مشتري و تجربه كاربر از سايت تمركز مي كند . پروژه هاي طراحي وب ما در صفحه نتايج موتور جستجو از طريق محتوا سازي و بهينه سازي صفحه بالا مي آيد . تيم ما با طراحي سايت مشتري محور به شما كمك مي كند درامد دلخواه خود را بدست آوريد .

مواردي كه براي طراحي يك وب سايت جذاب ضروري است .

اگر طرحي منحصر به فرد داريد كه مي خواهيد ايجاد كنيد، ما يك وب سايت سفارشي را  طراجي خواهيم كرد كه انواع پست هاي سفارشي، طبقه بندي ها، API ها و / يا پلاگين هايي را كه براي الزامات پروژه شما طراحي شده و كد گذاري شده را داشته باشد.

تمام طرح هاي طراحي وب سايت و توسعه پروژه در امتداد يك فرايند ساختاري است كه به ما كمك مي كند پروژه شما را در زمان و با بودجه موردنظرتان اجرا كنيم. هر پروژه توسط يك مدير پروژه متخصص رهبري مي شود كه وظيفه ي مديريت تيم پروژه شامل  يك كارشناس جستجوگر، طراح گرافيك، مدير محتوا و تيم coding front و backend را بر عهده دارد .

تيم طراحي وب افرا به مزاياي بهينه سازي موتورهاي جستجو معتقد است ، بنابراين اطمينان حاصل خواهيم كرد كه  بهينه سازي موتور هاي جستجو بخشي جدايي ناپذير از پروژه شما باشند . تحقيقات رقابتي و انتخاب كلمات كليدي مناسب ، ساخت نقشه  سايت و بهينه سازي صفحات ، و در آخر ايجاد يك وب سايت كه موتورهاي جستجو را جذب كند و ترافيك سايت شما را بالا ببرد تا منجر به كسب درامد شما بشود ؛ از جمله فعاليت هاي تيم طراحي وب سايت وب افرا است .

طراحي وب سايت با وردپرس

طراحي وب سايت با وردپرس

ويژگي هاي پروژه هاي طراحي وب سايت وردپرس سفارشي با تاكيد بر بهينه سازي موتورهاي جستجو

  • موضوع و اهداف بازاريابي
  • موضوع و اهداف وب سايت جديد
  • ارائه محصول يا خدمات در وب سايت جديد
  • شناسايي مخاطبان هدف و شخصي كه بازديد كننده وب سايت خواهد بود .
  • جهت و اهداف نام تجاري
  • معرفي وب سايت هاي قبلي
  • وب سايت هاي الهام بخش (وب سايت هايي كه دوست داريد وب سايتتان شبيه آن ها باشد )
  • كلمات كليدي متمركز براي بالا بردن سئوي سايت
  • كليد واژه براي نقشه برداري محتواي سايت
  • بهبود و بهينه سازي وب سايت مورد نياز
  • سنجش كارايي و پيشرفت وب سايت
  • ارائه ي محتوا مناسب
  • نتايج مورد نظر ترافيك وب سايت
طراحي وب سايت با وردپرس

طراحي وب سايت با وردپرس

وب سايت هاي وردپرس وب افرا با آخرين تكنولوژي ساخته مي شوند 

  • تم هاي وردپرس ما ريسپانسيو هستند، به اين معني كه آنها به طور خودكار با دستگاه هاي تلفن همراه مانند اپل و iPads سازگار هستند . طراحي وب پاسخگو (همچنين به عنوان RWD شناخته مي شود) يك رويكرد طراحي وب است كه امكان مشاهده مطلوب را در طيف وسيعي از دستگاه ها فراهم مي كند. يك وب سايت ريسپانسيو  مي تواند در لپتاپ ها ، رايانه هاي خانگي، تبلت ها و موبايل ها  نمايش داده شود . اين موجب صرفه جويي در زمان مي شود و هزينه هاي تعمير و نگهداري را نيز كاهش مي دهد.
  • كارايي يك نگراني كليدي در تيم ما است ، بنابراين نياز نيست شما در مورد آن نگران باشيد . با Genesis ما مي توانيم بسياري از گزينه هاي كاربردي و كد ها را بدون تحت تاثير قرار دادن كارايي وب بهبود ببخشيم .
  • پروژه هاي ما وب سايت يا وبلاگ شما را در موتورهاي جستجو بالاتر مي رسانند و وظايف سئو مانند متا را با ملايمت توصيف مي كنند .
  • تيم ما وب سايت وردپرسي امن را ارائه مي دهد و شما با دانستن اين موضوع راحت مي توانيد با وب سايت خود كار كنيد .
  • به راحتي با استفاده از ويجت ها، ستون ها و طرح بندي هاي چندگانه  سايت خود را آپديت يا سفارشي كنيد. جهان دائما در حال تكامل است و وب سايت شما نيز بايد باشد.
  • تمام وبسايت ها و تم هاي جديد با HTML5 ساخته مي شوند كه به اين معني است كه وب سايت يا وبلاگ شما سريع و انعطاف پذير است .

اگر قصد ايجاد يك وب سايت وردپرسي را داريد، سفارش طراحي سايت با وردپرس خود را ثبت كنيد . كارشناسان ما در كمترين زمان ممكن با شما تماس خواهند گرفت .


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۲۹:۵۸ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

تحقيقات اخير نشان داده است كه بيشتر كاربران ترجيح مي دهند كه به جاي اين كه در گوگل به دنبال محصول مورد نياز خود بگردند، اين كار را از طريق وب سايت آمازون انجام دهند. بيشتر شركت هاي و فروشگاه هاي اينترنتي بزرگ دنيا در حال تغيير نگرش خريد مشتريان نسبت به طراحي وب سايت ها هستند. امروزه بيشتر فروشگاه هاي اينترنتي پيشرفته از فن آوري هاي چت بات ها و جستجو هاي صوتي و غيره استفاده مي كنند. طبق گفته Gartner، تمام شركت هاي بزرگ تجارت الكترونيك تا سال 2021 از محصولات صوتي و بصري استفاده خواهند كرد. علاوه بر اين، راه حل هاي هوش مصنوعي در طراحي وب سايت، شركت هاي تجارت الكترونيك را قادر مي سازد تا به راحتي خواسته هاي مصرف كنندگان را درك نمايند و محصولاتي را كه متناسب با نيازهاي مشتريان باشد را ارائه دهند. بنابر پيش بيني Futurologists اين روش ها تا سال 2020 به ميزان 30 درصد بر افزايش فروش وب سايت ها كمك خواهد كرد. در ادامه به بررسي مزاياي هوش مصنوعي در طراحي سايت مي پردازيم.

جستجو سريع تر در وب سايت

مشتريان هميشه دوست دارند كه اطلاعات مورد نياز خود را در وب سايت شما به سرعت و راحتي هر چه تمام تر پيدا كنند. استفاده از جستجو هاي صوتي در حال حاظر يكي از محبوب ترين روش هاي جستجو در مخصوصا ميان جوانان است. بايد ديد آيا Siri ،Cortana و ساير نرم افزار هاي جستجو صوتي مي توانند به عنواني دستيار در خريد هاي مجازي به مشتريان كمك كنند يا نه! در هر صورت استفاده از جستجو هاي صوتي بخش مهمي از طراحي و توسعه وب سايت هاي فروشگاهي خواهد بود.

تعامل بهتر با مشتريان

تعامل با مشتريان سايت 

امروزه چت بات ها روند برقراري ارتباط و تعامل با مشتريان را طبيعي تر كرده اند. با استفاده از هوش مصنوعي، آن ها به زودي ياد خواهند گرفت كه چگونه احساسات انسان را تشخيص دهند. در حقيقت، استفاده از اين گزينه تمام موانع ارتباطي را حذف مي كند و فرآيند خريد را آسان تر و راحت تر مي كند. با استفاده از هوش مصنوعي، تعامل از طريق چت بات ها شبيه مكالمه با يك مشاور واقعي هنگام خريد خواهد بود كه اطلاعاتي از قبيل ويژگي هاي آن، كيفيت و قيمت را به مشتريان ارائه مي دهد. پس بهتر است در هنگام طراحي سايت، مخصوصا براي فروشگاه هاي اينترنتي، چت بات را در نظر بگيريد.

ايجاد تجربه كاربري مناسب تر

با استفاده از راه حل هاي هوش مصنوعي شما مي توانيد طراحي وب سايت خود را بهتر با نيازهاي كاربران تطبيق دهيد. تكنولوژي يادگيري آني با درك وضعيت كنوني مشتري و سليقه آن ها تجربه كاربري مناسب تري را ايجاد خواهد كرد. بر اساس اطلاعات دريافت شده، اين تكنولوژي اجازه مي دهد تا به صورت پويا طراحي وب سايت ها را براي هر مشتري تغيير دهيم. علاوه بر اين، طيف وسيعي از امكانات وجود دارند:

  • نمايش نظرات درباره كالا ها
  • ارائه دادن قيمت ها در زمان مناسب
  • نمايش تبليغات شخصي
  • محتواي ويدئويي مناسب براي تحريك مشتريان فروشگاه

ايجاد تجربه شخصي در وب سايت براي مشتريان

شخصي سازي سايت 

با افزايش تعداد خريد آنلاين، تعامل كاربر با وب سايت با سطح كاملا جديدي روبرو مي شود. با استفاده از راه حل هاي هوش مصنوعي، تجربه فروشگاه آنلاين بيشتر و شخصي تر مي شود. هدف بسياري از وب سايت ها در حال حاظر فقط استفاده از ناوبري نيست و بلكه آن ها مي كوشند تا مشتري در يك محيط خريد و فروشگاه كاملي قرار بگيرد. از آنجا كه فرد مي تواند به راحتي آنچه را كه نياز دارد انتخاب كند، زماني كه او چيزي را مي خواهد همه چيز به گونه اي طراحي شده است كه گويي فروشگاه براي او شخصي سازي شده است.

بازاريابي موثرتر

طراحي وب سايت 

فن آوري يادگيري ماشين، به عنوان بخشي از هوش مصنوعي و تجزيه و تحليل داده هاي بزرگ، فرصت هاي عالي براي بازاريابان تجارت الكترونيك  ايجاد خواهد كرد. با استفاده از اين فن آوري ها پيش بيني هاي بازاريابي، بر اساس رفتار مشتري ممكن خواهد بود. مثلا:

  • چه نوع محصولاتي مشتريان را آزار مي دهد؟
  • فهميدن آستانه قيمت مناسب براي مشتري 
  • درك زماني كه مشتري احتمال تمايل بيشتري براي خريد محصول دارد.

به نظر شما آيا ايده هاي ديگري هم وجود دارند كه در اين جا گفته نشده اند؟ منتظر شنيدن نظرات شما هستم.

ترجمه از سايت stfalcon


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۴۲:۱۵ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

اگر چه دنياي اينترنت به يك مكان عمومي براي خريد و فروش كالا ها در فروشگاه هاي اينترنتي تبديل شده است اما همچنان عدم تعامل شخصي بين مصرف كنندگان و شركت ها وجود دارد. در بسياري از موارد پاسخ ندادن اوپراتور هاي فروشگاه اينترنتي به مشتريان سبب سرخوردگي و نگراني مشتريان خواهد شد. زمان پاسخگويي به مشتريان از اهميت بالايي برخوردار است. تحقيقات اخير نشان داده است كه از هر 5 مشتري فروشگاه هاي اينترنتي 3 نفر به خاطر پاسخگويي نامناسب و با تاخير خريد خود را كامل نكرده اند. در حالي كه براي جذب همين مقدار مشتري جديد شما بايد هفت برابر مشتريان فعلي خود هزينه كنيد تا مشتريان جديد جايگزين شوند. ارائه خدمات عالي به مشتريان نه تنها باعث افزايش فروش و سود مي شود، بلكه به شركت ها كمك مي كند تا در بازار جايگاه و موقعيت فروشگاه اينترنتي خود را تثبيت نمايند. در زير به بررسي موارد ويژه اي مي پردازيم كه از آن ها به عنوان كليد رشد فروشگاه اينترنتي ياد مي شود.

سياست هاي بازگشت محصول

بازگشت محصول فروشگاه 

يكي از مهم ترين مواردي كه مشتريان يك فروشگاه اينترنتي با آن مواجه هستند، بازگشت محصول است. معمولا 15 تا 30 درصد از كالاهايي كه به صورت آنلاين خريداري مي شوند، بازگشت داده مي شوند. بنابراين يك سياست ساده و آسان براي بازگشت محصول در نظر بگيريد. سياست هاي بازگشت محصول و مراحل مورد نياز آن، بايد در صفحات متعدد سايت شما و ايميل خريد نشان داده شود. استفاده از يك فرآيند شفاف و دقيق اعتماد به نفس مشتريان را براي خريد از فروشگاه اينترنتي شما افزايش خواهد داد. به گفته دكتر توماس لمبو، صاحب Samurai Insoles "اگر شما خط مشي بازگشت آسان را ارائه دهيد، مشتريان بيشتري از شما خريد خواهند كرد".

شخصي سازي فروشگاه اينترنتي

شخصي سازي فروشگاه اينترنتي مي تواند نام تجاري يا همان برند كسب و كار شما را از دنياي رقابت جدا كند. در واقع، آمار نشان مي دهد كه بيش از 70 درصد از مصرف كنندگان آمريكايي بر شخصي سازي فروشگاه اينترنتي تاكيد دارند. اين شخصي سازي مي تواند شامل داشتن حساب كاربري، اطلاعات پرداخت مانند آدرس ارسال كالا و انتخاب اقلام و كالا هاي مختلف باشد. دريافت ايميل هاي شخصي كاربران در پنل كاربري يك راه عالي براي ايجاد ارتباط با مشتريان است. 

بسياري از فروشگاه هاي اينترنتي خدمات منحصر به فردي را بر اساس مشخصات مشتري ارائه مي دهند(مثلا طراحي يك لباس سفارشي بر اساس مشخصات مشتري)، كه از اين مورد نيز مي توانيد براي قرار گرفتن در بالاي سر رقباي خود استفاده نماييد.

دريافت انتقادات و پيشنهادات مشتريان فروشگاه اينترنتي

اغلب مشتريان و كاربران سايت ها نظر و پيشنهاد خود ارائه نمي دهند، مگر اين كه از آن ها بخواهيد. شما مي توانيد يك ايميل پيگيري ارسال كنيد و از آنها بخواهيد تا تجربه خود را از فروشگاه اينترنتي شما توصيف كنند. بررسي انتقادات و پيشنهادات مشتريان براي فروشگاه هاي اينترنتي ضروري است زيرا باعث مي شود صاحبان فروشگاه اينترنتي متوجه شوند كه چه چيزي به درستي كار مي كند و چه چيزي خوب كار نمي كند! پي بردن به اشتباهات هميشه بد نيست و باعث مي شوند شما آن ها را اصلاح كنيد و كاركرد فروشگاه اينترنتي خود را افزايش دهيد.

چت زنده با مشتريان

چت زنده 

براي مشتريان امروز فروشگاه هاي اينترنتي زمان اهميت زيادي دارد. اين به اين معني است كه اگر آن ها يك سوال داشته باشند، يك پاسخ را مي خواهند. اگر شما نتوانيد به درستي آن ها را راهنمايي كنيد، تنها با يك كليك وب سايت شما را ترك خواهد كرد و به سراغ فروشگاه ديگري مي روند. با توجه به اينكه 83 درصد از خريداران آنلاين نيازمند كمك براي تكميل سفارش هستند، چت زنده (با افراد واقعي و نه ربات ها) ضروري است. استفاده از چت زنده مي تواند نگراني هاي شما را حل كند، يك تجربه عالي ارائه دهد و در نتيجه يك فروش براي فروشگاه شما به دست آورد.

ارائه خدمات از طريق رسانه هاي اجتماعي

رسانه هاي اجتماعي 

رسانه هاي اجتماعي جايي هستند كه مردم از آن براي اشتراك گذاري و تبادل اطلاعات خود استفاده مي نمايند. پس مي توانيد از اين رسانه ها نيز براي پاسخ گويي به سوالات و تماس با مشتريان استفاده نماييد.  تحقيقات موسسه Bain & Company نشان مي دهد كه شركت هايي كه با مصرف كنندگان ارتباط برقرار مي كنند و به درخواست هاي خدمات مشتريان در رسانه هاي اجتماعي پاسخ مي دهند، 20 تا 40 درصد فروش بيشتري كسب مي كنند.

فروش به خدمات وابسته است

ارائه خدمات مناسب به مشتريان و ايجاد تجربه كاربري مناسب گامي مهم براي سبقت گرفتن از ساير رقباي فروشگاه اينترنتي شما مي باشد. بهتر اس يك بار به چشم يك خريدار به وب سايت خود نگاه كنيد و بررسي كنيد كه آيا وب سايت فروشگاهي شما دوستانه، راحت و كاربرپسند هست يا خير؟A


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۵۶:۴۵ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

تعريف پروتكل htps

در طراحي سايت، پروتكل htps مانند پروتكل http پروتكلي است براي استفاده از وب سايت ها اما تفاوت htps با http در اين است كه https ميان كلاينت كاربر و سرور وب اطلاعات را رمز نگاري مي كند و اين رمز نگاري توسط certificate اي كه آن سايت به شما مي دهد اتفاق مي افتد . اما در صورت استفاده از پروتكل http ديتاي تبادل شده ي شما به سرور وب به صورت plain text تبادل شده و اگر شخصي ميان كلاينت شما و به طور مثال مودم اينترنت شما مي تواند isp و … باشد ) واقع شود و شروع به عمليات arp poisoning نمايد ( در اين روش مهاجم آدرس مك gateway شما رو جاي مك آدرس كارت شبكه ي خودش جا ميزند و به اصلاح شروع به sniff كردن ميكند بعني تمامي ترافيك اي كه قرار است به سمت مودم اينترنت برود ابتدا به سمت اين شخص مهاجم مي رود و سپس پكت ها از سيستم هكر به سمت gateway واقعي روانه مي شوند . به اين نوع حمله man in themiddle( mitm ) attack
مي گويند مي تواند پكت هاي ارسالي شما به سرور وب را ديده و اگر اين ديتا ها رمز نگاري نباشند خواندن محتوي آنها براي هكر كار بسيار بسيار راحتي مي شود ، براي همين امر است كه در طراحي اكثر وب سايت هاي مهم ( مانند سرويس دهنده گان ايميل و با اينترنت بانك ها و يا … ) حداقل هنگامي كه به صفحه ي لاگين و ورود نام كاربر و رمز عبور مي رسيم از پروتكل https استفاده مي كنند . اين نكته را اضافه مي كنيم كه به صادر كنند هاي CA ) CertificateAuthority ) مي گويند و هر شخصي كه بخواهد در وب سايت خودش از certificate استفاده نمايد بهتر است از ca هاي شناخته شده certificate بخرد و در وب سايت خودش قرار دهد.Related image

برخي از اين ca هاي معروف

verisign- godaddy – … حال اين سوال مطرح مي شود كه مگر نمي شود ما خودمان ca باشيم ؟! در پاسخ بايد گفت كه بله اين امكان هست اما اگر certificate مورد استفاده ي ما توسط ca هاي متفرقه صادر شده باشد كلاينت هنگامي كه مي خواهد صفحه ي https ما را browse كند browser آن به او هشدار مي دهد كه certificate مورد استفاده در اين وب سايت valid نيست! پس اين نكته را بايد بدانيم كه سيستم عامل ها و browser ها از قبل به تعداد مشخص و معيني ca اطمينان دارند و زماني كه صفحه اي كه از certificate استفاده مي كند ( ssl page ) را باز نماييم ممكن است كه مشاهده كنيم در محيط url بالاي صفحه ي مرورگر به رنگ سبز رنگ در آيد و اين به معني اطمينان داشتن سيستم ما به certificate مورد استفاده در آن سايت است و اگر محيط url مرورگر به رنگ قرمز درآمد اين بدين معني است كه سيستم ما به آن certificate مورد استفاده اطمينان ندارد ( كه دلايل آن را كاملا در ادامه شرح مي دهيم ) پس مي بينيم كه اگر براي طراحي وب سايت مان كه قرار است در محيطي عمومي publish شود از ca معتبري استفاده نكنيم كاربران هنگام ورود به صفحه ي اين سايت ما هشدار valid نبودن cerfitiface را مي گيرند و احتمالا به آن trust نميكنند. اطلاعات مربوط به Certificate را مي تواند در همان url در قسمت cerfiticate information ديد كه صادر كننده ي اين certificate كيست ؟ براي كجا صادر شده و در چه بازه ي زماني اي valid است . اين نكته را نيز اضافه ميكنيم كه ما ميتوانيم certificate هر cdl را روي سيستم خود در ليست trust ها قرار دهيم تا سيستم ما به آن certificate و صادر كننده ي اطمينان داشته باشد ( اما هنگام add كردن Certificate در trust هاي سيستم بايد دقت داشته باشيم و ca مزبور را بشناسيم ). در بالا اشاره كرديم كه اگر هنگام باز كردن صفحه ي ssl محيط url امان به رنگ قرمز درامد يعني كه اين Cerfiticate مورد اطمينان سيستم ما نيست ، حال ميخواهيم دلايل اين مورد را بررسي نماييم :

  • ممكن است تاريخ سيستم عامل ما تاريخ روز نباشد براي مثال ممكن است تاريخ سيستم ۳ سال اختلاف داشته باشد و certificate مورد استفاده در بازه ي زماني ۲ ساله valid باشد.
  • ممكن است صاحب سايت از certificate متفرقه اي استفاده كرده باشد ( كه در بالا اشاره كرديم اگر آن سايت و ca آن را مي شناختيم مي توانيم آن را در ليست trust هاي خود add نماييم
  • ممكن است مورد حمله ي MITM واقع شده باشيم و شخصي دارد پكت هاي ما را sniff ميكند و اين بدين معني است كه ممكن است شخص يك certificate جعلي را به ما بدهد تا بتواند پسورد و ساير اطلاعات مهم ما را بدست آورد . پس بايد دقت كنيم كه هر certificate اي رو در trust هاي سيستم خود قرار ندهيم كه چه بسا ممكن است آن Certificate مربوط به يك هكر اي باشد كه ميان ما و اينترنت واقع شده است.

از موارد بالا موارد ۳ و ۱ و ۲ به ترتيب مي توانند بيشتر براي ما اتفاق رخ دهند پس خيلي خيلي بايد به مورد ۳ دقت داشته باشيم ! و توصيه براي كاربران عادي اين است كه اگر در محيط url خود ديدند كه certificate مورد اطمينان نيست ( به اصطلاح failed ميشود و در صورتي كه از تاريخ سيستم خود اطمينان دارند كه به روز است بدون اين كه پسورد و نام كاربر خود را وارد كنند آن صفحه را ببندند . و اگر به اشتباه لاگين كردند سريعا از آن محيط sign out كنند و از محيطي كه اين مشكل را ندارد مجددا لاگين كرده و تمامي پسورد ها و ايميل هاي recovery و … را تعويض كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۴۳:۱۲ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

امروزه روش هاي سئو و بهينه سازي وب سايت ها نسبت به گذشته تغيير كرده است. موتور هاي جستجو با استفاده از الگوريتم هاي پيشرفته رتبه بندي وب سايت ها را با دقت و بررسي بيشتري انجام مي دهند. همچنين طراحان وب سايت ها نيز ابزار هاي پيشرفته تري براي طراحي سايت ها در اختيار دارند. ساختار سايت شما بايد به گونه اي باشد كه به خوبي در موتور هاي جستجو سئو و بهينه سازي شود. بنابراين شما بايد به دنبال شركت هاي طراحي سايتي باشيد كه سئو و بهينه سازي وب سايت شما را به خوبي انجام دهند. برخي از كامپوننت ها و ابزار هاي طراحي سايت وجود دارند كه به نگراني اصلي ما درباره سئو و بهينه سازي وب سايت ها در موتور هاي جستجو تبديل شده اند. در ادامه به بررسي بررسي 5 عامل مهم در طراحي سايت و سئو خواهيم پرداخت.

طراحي وب سايت به صورت واكنش گرا

طراحي سايت 

منظور از طراحي وب سايت واكنش گرا، طراحي وب سايتي سازگار با انواع دستگاه ها و تلفن هاي همراه مي باشد. استفاده از طراحي ريسپانسيو از اين جهت كه تجربه كاربري خوبي را ايجاد مي كند بسيار حائز اهميت مي باشد. علاوه بر تجربه كاربري، طراحي واكنش گرا سايت در بهينه سازي وب سايت توسط موتور هاي جستجو تاثير به سزايي دارد و با توجه به زياد شدن كاربران تلفن هاي همراه اهميت آن هر روز بيشتر از گذشته خواهد شد. علاوه بر اين موارد در گذشته شما مجبور به طراحي يك سايت براي رايانه روميزي خود و يك سايت براي تلفن هاي همراه بويد ولي استفاده از طراحي هاي واكنش گرا به اين كار سخت پايان داده است و شما مجبور نخواهيد بود از دو آدرس اينترنتي براي وب سايت هاي خود استفاده كنيد.

HTML5

HTML5 

HTML5 آخرين زبان برنامه نويسي براي طراحي و توسعه وب سايت ها است و طرح هاي جديد آن در مقايسه با طرح هاي قبلي تعاملي تر و الهام بخش تر هستند. همچنين استفاده از HTML5 براي سئو و بهينه سازي وب سايت ها نيز بسيار مهم است. براي اين كه ربات هاي موتور هاي جستجو بهتر بتوانند وب سايت شما را ايندكس و بررسي كنند، شما مي توانيد از HTML5 براي نمايش محتواي استاتيك وب سايت خود استفاده كنيد.

زياده روي در محتوا سايت

الگوريتم سئو گوگل 

كاهش برخي از محتوا وب سايت شما براي سئو سايت شما بسيار مفيد خواهد بود. البته بسياري از متخصصان سئو فكر بر اين باورند كه از دست دادن محتوا براي سئو سايت شما فاجعه برانگيز خواهد بود. اما حقيقت اين است كه كاهش محتوا باعث مي شود كه انتخاب ها در وب سايت شما كاهش يابد و تصميم گيري را براي بازديد كنندگان و مشتريان سايت شما راحت تر مي كند. استفاده از دسته ها و زير دسته هاي بسيار زياد قطعا باعث سردرگمي و جدايي مخاطب از سايت شما خواهد شد.

الگوريتم هاي موتور هاي جستجو امروزه به دقت تجربه كاربري و كيفيت محتوا سايت شما را بررسي مي كنند و اين موارد را در رتبه بندي هاي خود لحاظ خواهند كرد. هر چقدر كاربران وب سايت شما رضايت بيشتري داشت باشند، وب سايت شما شانس بيشتري براي كسب رتبه بهتر توسط موتور هاي جستجو خواهد داشت. 

به عنوان نمونه الگوريتم مرغ مگس خوار يكي از جديد ترين الگوريتم هاي گوگل است كه نشان مي دهد تاكيد هاي زياد روي كلمات كليدي و مي تواند تاثير منفي بر سئو سايت شما داشته باشد. در قديم بيشتر صفحاتي كه شامل كلمات كليدي زيادي بودند شانس بيشتري براي رتبه بندي داشتند اما امروزه اين طور نيست و الگوريتم هاي موتور هاي جستجو همه چيز را به دقت بررسي مي كنند.

اختلالات شناختي وب سايت

وقتي كاربران نتوانند به راحتي در وب سايت شما حركت و جستجو كنند، احتمالا به سراغ وب سايت بعدي در ليست جستجو هاي گوگل خواهند رفت. اين چيزي است كه ناشي از اختلالات شناختي است. اگر حركت در وب سايت سخت باشد يا داراي محتواي متنوعي با انتخاب هاي بي شماري باشد، كاربران اينترنت بيشتر از اين كه در اين محيط بي نظير بمانند آن را ترك خواهند نمود. 

كلمات كليدي انتخاب شده براي مطلب بايد متناسب با محتوا صفحه باشد تا بتواند به انتظارات كاربران به خوبي پاسخ دهد. بررسي ميزان پرش كاربران يك معيار مناسب براي فهميدن اين موضوع است كه آيا كاربران آن چه را كه مورد نيازشان است در وب سايت شما پيدا كرده اند يا خير!

لينك هاي برجسته

الگوريتم هاي گوگل بر اساس اين مفهوم كار مي كنند كه لينك هاي برجسته كه كليك هاي بيشتري دارند، سبب افزايش رتبه صفحات داخلي خواهند شد. با تغيير ناوبري اصلي وب سايت و يا انتقال لينك هاي برجسته به مكان هاي با محبوبيت كمتر رتبه بندي وب سايت شما صدمه خواهد ديد. اين نشان مي دهد كه چگونه بهينه سازي موتور جستجو به طراحي وب سايت گره خورده است. بنابراين هر تغييري كه قصد داريد در وب سايت خود ايجاد نماييد، بايد سئو و بهينه سازي موتور جستجو را در نظر داشته باشيد.

نتيجه گيري

تصميماتي كه در طراحي سايت خود مي گيريد مي تواند سبب بهبود و يا آسيب ديدن سئو سايت شما شود. به همين جهت سعي كنيد از بهترين روش هاي دسترسي و ساختار مناسب در طراحي وب سايت خود استفاده نماييد. ساختار وب سايت شما بايد به گونه اي باشد كه كاربران دنياي اينترنت در اطراف وب سايت شما جستجو كنند و در وب سايت شما به همان چيزي كه مي خواهند، دست پيدا كنند. انجام اين كار با تركيب بهترين روش هاي سئو و طراحي سايت ممكن خواهد شد.

ترجمه از سايت thehoth


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۲۰:۲۲ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

آزار دادن مشتريان سايت هاي فروشگاهي يكي از سريع ترين مسير هاي از دست دادن شهرت برند كسب و كار مي باشد. اگر شما سريعا با اين مشكلات برخورد نكنيد امكان رشد كسب و كار وب سايت شما بسيار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داريم اين مدل مشكلات كه مي توانند سبب نابودي سايت فروشگاه اينترنتي و كسب و كار آنلاين شما شوند را بررسي كنيم.

روش هاي حمل كالا

حمل و نقل كالا 

اغلب مشتريان سايت هاي فروشگاهي هرگز متوجه نمي شوند كه سفارش دادن يك محصولات از كشور ها و مناطق دور دست چقدر پيچيده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندي و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما بايد اطلاعات كاملي از قوانين حمل و نقل محصولات بين المللي داشته باشيد. زيرا هر كشوري قوانين و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزينه هاي ماليات و گمرك از جمله موارد مهمي است كه بايد در نظر گرفته شود.

زمان ديگر عامل با اهميت است. اغلب خريداران كالا هاي اينترنتي توقع اين را ندارند كه محصول خود در عرض مدت زماني كوتاه دريافت نمايند، اما شما بايد يك برنامه زماني مناسب از ارسال و تحويل كالا به آن ها ارائه دهيد. 

مشكلات غير منتظره ديگر عاملي است كه مي تواند به اعتبار سايت فروشگاه اينترنتي شما صدمه وارد كند. هميشه در وب سايت خود درباره اين اتفاقات غير منتظره سلب مسئوليت كنيد و مشتريان را مطلع نماييد. مثلا ممكن است در زمان ارسال كالا كشور شما ارتباطات خود را با كشوري كه محصول براي آن ارسال شده است، قطع نمايد و با ممنوعيت حمل كالا به آن كشور مواجه شويد. سعي كنيد هميشه براي اين مدل مشكلات برنامه ريزي هاي مناسبي را انجام دهيد.

گم شدن كد پيگيري كالا يا كد پيگيري اشتباه

كد هاي پيگيري كالا شايد كوچك به نظر برسند اما براي مشتريان فروشگاه اينترنتي شما يك تفاوت بزرگ محسوب مي شوند. امروزه اغلب خريداران محصولات اينترنتي دوست دارند اعلان هايي را درباره وضعيت حمل كالا و محصول مورد نظرشان دريافت كنند. مردم كد هاي پيگيري را دوست دارند و اين مورد سبب افزايش اعتماد آن ها به سايت فروشگاهي شما مي شود. 

يكي ديگر از مشكلات رايج در كد هاي پيگيري استفاده از كد هاي پيگيري اشتباه مي باشد. اگر كد پيگيري محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتري شما بيشتر از هر زمان ديگري نگران و خشمگين خواهد شد و احتمال زياد آن مشتري را از دست خواهيد داد. به همين جهت از نحوه كار سيستم فروشگاه اطمينان پيدا كنيد و به دقت آن را آناليز نماييد.

صدمه ديدن كالا

صدمه ديدن كالا همان گونه كه در عكس بالا مشاهده مي كنيد مشتري يك محصول را سفارش داده و در اين بين از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما كالا دريافتي آسيب ديده است. مشتري چه كسي را مقصر مي داند؟ شما نمي توانيد به مشتري ثابت كنيد كه كالا سفارش داده شده توسط او در طي مراحل حمل و نقل دچار آسيب شده است. در نتيجه اين مشتري را از دست خواهيد داد مگر اين كه يك كار فوق العاده براي او انجام دهيد.

چگونه در اين شرايط رضايت مشتري را به دست آوريم؟ 

محصول را به سريعا جايگزين كنيد، هزينه هاي حمل آن را متحمل شويد، تخفيفاتي براي سفارش هاي آينده ارائه دهيد و حتي عذر خواهي كنيد. به دست آوردن رضايت مشتري در صورت صدمه ديدن محصول او سخت و پر هزينه خواهد بود. استفاده از بسته بندي مناسب و مستحكم براي كالا ها و همچنين آموزش دادن به كاركنان براي حمل آن ها از جمله مواردي است كه مي تواند درصد آسيب ديدن محصولا فروشگاه اينترنتي شما را كاهش دهد. 

فراموشي سئو و بهينه سازي سايت فروشگاه اينترنتي

سئو 

خريداران و بازديد كنندگان از وب سايت فروشگاهي شما انتظار دارند كه محصولات را به خوبي به آن ها نشان دهد و توضيحات درست و دقيقي از كالا ها ارائه شود. همين توضيحات در موتور هاي جستجو مانند گوگل براي رتبه بندي وب سايت شما مورد استفاده قرار مي گيرند. ايجاد محتواي مناسب به رتبه بندي وب سايت شما در مورتور هاي جستجو كمك خواهد كرد. سئو مي تواند مهم ترين مهره بازاريابي اينترنتي براي محصولات فروشگاه اينترنتي شما باشد پس به همين جهت شما بايد براي سئو و بهينه سازي وب سايت خود در مورتور هاي جستجو از بهترين منابع و ابزار ها استفاده كنيد تا به استراتژي درست دست يابيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۳۷:۳۸ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]

انتخاب رنگهاي صحيح براي سايت، به همان ميزاني اهمييت دارد كه انتخاب گرافيك و مطالب براي سايت مهم مي باشند. اين مقاله به بحث پيرامون فاكتورهاي موثر در انتخاب رنگ براي استفاده در سايت مي پردازد.

رنگها تاثير زيادي بر مردم دارند. برخي از رنگها مي توانند عواطف گوناگوني را در مردم ايجاد كنند. عكس العملهاي عاطفي مي تواند تصوير شركت شما را در ذهن بينندگان خود تحت تاثير قرار دهد كه به نوبه خود مي تواند تاثير بسزايي روي برند شركت شما داشته باشد.

چنانچه شبهاتي در تاثير رنگ بر عواطف داريد، بهاين مطلب دقت كنيد: "غول چشم سبز"، "چشم قرمز"، يا "خاطره سياه رنگ". غول چشم سبز، مرتبط با حسادت، چشم قرمز، به معناي شخصي خشمگين و خاطره اي سياه رنگ به معناي افسردگي است. انسانها رنگها را به عواطف گوناگوني نسبت مي دهند. علم ثابت كرده است كه رنگهاي مختلف مي توانند انسانها را خوشحال، ناراحت، راحت، خشمگين، به وجد يا به ترس آورند.

 

هر چيزي كه بتواند در انسانها اين پاسخها را بوجود آورد، نيازمند آن است كه با دقت بيشتري در طراحي سايت مورد توجه قرار گيرد. رنگها تمايل دارند تا بصورت "طبيعي"، "گرم" يا "سرد" طبقه بندي شوند. در نتيجه اجازه دهيد نگاهي به آنها بياندازيم.

رنگهاي طبيعي

سفيد – سفيد به معناي خلوص و شفافيت است. در برخي فرهنگها، سفيد رنگ مرگ است در حاليكه در برخي ديگر از فرهنگها، سفيد رنگ اميد و ازدواج است.

 

خاكستري – خاكستري از اطمينان و محافظه كاري نشات مي گيرد. سايه هاي خاكستري، از مرسوم ترين رنگها براي لباسهاي رسمي كار هستند.

 

قهوه اي – قهوه اي به معناي زمين، خانه و خانواده است.

 

سياه – سياه به منزله بزرگنمايي قدرت، شكوه و پيچيدگي است. در برخي فرهنگها، سياه به معناي مرگ است.

 

رنگهاي گرم

قرمز – قرمز رنگي مطلوب براي جلب توجه است. و اين همان دليلي است كه چرا از اين رنگ براي نامه هاي تبليغاتي استفاده مي شود تا نكات ويژه مورد تاكيد قرار گيرند. قرمز سمبولي براي خشم، تخطي، شهوت و هوس است و مي تواند واقعا فشار خون افراد را بالاتر برد.

 

زرد – زرد به معناي ضعف يا ترس و همچنين گرما و خوشحالي است.

 

نارنجي – نارنجي به مرتبط با اشتهاي افراد است.

 

صورتي – صورتي معمولا نشان دهنده معصوميت، زنانگي و عشق است.

 

رنگهاي سرد

آبي – آبي اثر بي صدا بودن در افراد را دارد. آبي به منزله هوش و اعتماد است. جالب است بدانيد كه بسياري از سازمانهاي مالي و پزشكي از تم هاي آبي استفاده مي كنند. آبي مي تواند همچنين جلوگيرنده اشتها باشد.

 

سبز – در حاليكه سبز به معناي حسادت، حريص بودن و بي تجربگي است، ولي همين رنگ به معناي پول و ثروت نيز مي باشد.

 

ارغواني - ارغواني نشانه اي از خلاقيت است. سايه هاي تيره تر از اين رنگ، در زمانهايي از تاريخ، مختص به دربار و پادشاهان بود و سايه هاي روشنتر آن معمولا با عشق مرتبط هستند.

 

رنگهاي Web Safe

لامپهاي خلا، LCD و تلويزيون پلاسما، هر كدام، رنگها را بگونه اي متفاوت نشان مي دهند. ٢١۶ رنگ وجود دارد كه مي تواند در هر نوع صفحه نمايشي و در هر نوع مرورگزي به شكلي يكسان نشان داده شوند. اين ٢١۶ رنگ، رنگهاي Web Safe ناميده مي شوند. چنانچه پيوستگي در رنگها مهم باشد، شما مي بايست تنها از رنگهاي Web Safe در سايت خود استفاده نماييد.

طرحهاي رنگ

طرحهاي رنگ مي توانند تركيبي از يك رنگ، رنگهاي مكمل، يا رنگهاي متضاد باشند.

 

تك رنگ: طرحهاي تك رنگ از چندين سايه مختلف با شدتهاي مختلف رنگ بر روي پيش زمينه اي سياه و سفيد مي باشد. بعنوان مثال، چنانچه بخواهيد از يك طرح رنگ قرمز استفاده كنيد، مي توانيد از هر چيزي بين روشنترين صورتي تا قرمز تيره مايل به مشكي، استفاده نماييد.

 

رنگهاي مكمل: طرح رنگهاي مكمل از دو يا تعداد بيشتري از رنگهايي استفاده مي كنند كه در كنار هم مناسب مي باشند و تركيبي مطبوع را توليد مي كنند كه براي سليقه بيشتر افراد مناسب است. يكي از رنگها ممكن است غالب باشد و رنگ ديگر مكمل آن باشد.

 

رنگهاي متضاد: طرح رنگهاي متضاد از دو يا تعداد بيشتري رنگ غالب استفاده مي كنند تا يك "اثر چشمگير" توليد شود. بعنوان مثال، استفاده از صفحه اي با پيش زمينه آبي تيره و قابي با رنگ قرمز سير اطراف يك محدوده متني با رنگ پيش زمينه سفيد و فونت سياه، نوعي از طرح رنگ متضاد است.

 

طراحان سايت نياز دارند تا در هنگام استفاده از رنگهاي متضاد دقت كنند چراكه برخي از تركيب ها، منجر به اثر ارتعاش خواهند كرد نظير متن قرمز روي پيش زمينه آبي كه مي تواند به چشمان برخي افراد صدمه وارد كند. تركيبات ديگري نيز وجود دارند كه استفاده از آنها چندان مطلوب نمي باشد.

چهارچوب كلي رنگ ها

چهارچوبي كه در زير آمده است پيشنهادهايي مي باشند كه مي بايست در ساخت و طراحي صفحات در نظر گرفته شوند تا براي همگان خوانا باشد.

 

    متن بايد خوانا باشد. واضح است كه سياه روي سفيد، انتخابي پيش فرض است ولي تركيبات ديگر نيز مي توانند مناسب باشند. سفيد يا زرد يا رنگهاي روشن ديگر نيز روي پيش زمينه هاي سياه يا تيره مناسب مي باشند. ولي زرد، سبز يا خاكستري روي سفيد مناسب نمي باشند.

 

    از رنگهايي استفاده كنيد كه براي چشم جذاب و مطلوب هستند.

 

    رنگهايي را انتخاب كنيد كه تصويري را كه مي خواهيد به بازديد كنندگان تان بدهد.

 

    براي رنگهاي پيوسته در همه مرورگرها، از رنگهاي Web Safe استفاده نماييد.

 

    از تصاويري با شدت رنگ معمولي براي پيش زمينه استفاده نكنيد. اين كار سبب خواهد شد تا خوانايي متن كاهش يابد. چنانچه از تصويري استفاده مي كنيد، آن را با ويژگي watermark استفاده نماييد.

 

    رنگها مي بايست در صفحات سايت شما، متحدالشكل باشند تا برندي را براي سايت تان خلق كنند و به بازديد كنندگان اين حس را القا كند كه آنها هنوز روي سايت شما هستند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۰۱:۱۹:۵۱ ] [ امامي ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 15
دیروز : 9
افراد آنلاین : 1
همه : 3657
چت باکس
امکانات وب